/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB Scripts / Spørgsmål
10  strarup 110
Skrive oversigt over mappeindhold i teks~
Fra : Random
Vist : 1673 gange
385 point
Dato : 02-03-03 01:01

Er der nogen herinde, der kan skrive koden til at få skrevet mappe-indhold i en tekstfil, hvor filnavne og filstørrelserne er vist.

F.eks. kunne tekstfilen komme til at se sådan her ud :
MyDocument1.doc - 0.34 MB
MyPicture.jpg - 0.60 MB
MyMusicfile.mp3 - 3.40 MB
MyILoveYouVirus.vbs - 0.06 MB

Sproget koden skal skrives i er ligegyldigt, batch, VB Script eller noget andet, det er op til dig... bare det virker.

På forhånd tak
Random

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-03 09:33

Hej Random,

Det var dog grufuldt som Kandu er sløv I optrækket her til morgen, måske det har været en vild nat
Jeg er ikke helt 100% med på, hvad det er du søger, men der er en god side med masser af gode scripts og andet godt fra havet… prøv selv at kigge på http://www.vbaccelerator.com

Hvad angår dit mappe indhold så prøv dette direkte link http://www.vbaccelerator.com/typelib.htm
“This page provides downloads for the Type Libraries used in the samples on this site and also provides information for writing your own Type Libraries”.

Mvh
Søren

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 385 point
Dato : 02-03-03 10:38

for at gøre det nemest for dig selv
så prøv lige at se hvad dir kan

gå i dos propten og skriv
dir /?

her er et eks
dir /o >test.txt

_______________
>test.txt dette gør at det bliver udskrivet til en fil i dette tilfælde test.txt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-03 10:51

*LOL * Jeg tror nu ikke ligefrem at VB Script har meget med det go'e gamle DOS at gøre

OK! Lad os opfriske hukommeren med DOS kommandoer om DIR, eller hvad der nu er tilbage af det, i diverse Windows versioner. Hop ud i DOS prompten og skriv HELP (store eller små bogstaver er ligegyldigt), så får du hele striben... af det der er tilbage.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-03-03 11:26

Dette script laver en sådan liste og skriver den i samme mappe som scriptet køres i, så derfor skal der være skrivetilladelse i mappen.

Skal den skrive i en anden mappe skal du rette i linien, der starter med strfil.

Filen får navnet ddmmåååå-ttmmss.txt

<%
Set MyFileObject=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MyFolder=MyFileObject.GetFolder(Server.MapPath("/"))
FOR EACH thing in MyFolder.Files
tekst=tekst & thing.Name &", "& thing.Size &" bytes, " & thing.type & ", " & thing.DateCreated & vbcrlf
NEXT

dato=day(now)
md=month(now)
aar=year(now)
tid=hour(now)
minut=minute(now)
sek=second(now)

strFil = Server.MapPath("/"&dato&md&aar&"-"&tid&minut&sek&".txt")
' response.write strFil
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set testfile= filesys.CreateTextFile(strFil, True)
testfile.WriteLine "Fil - liste d. " & Now & vbcrlf & tekst
%>

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-03-03 11:28

P.S. :Filen skal selvfølgelig hedde noget der ender på .asp

Godkendelse af svar
Fra : Random

Dato : 02-03-03 11:41

Takker for svaret technet
Faktisk ret simpelt, når man kender sin dos.
Hygge
Random

Også rigtig mange tak for VB Script/asp versionen Smorch, men technet's hurtige simple løsning kom først.

Kommentar
Fra : technet