/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Hjælp til Tysk
Fra : casnis
Vist : 554 gange
45 point
Dato : 28-04-08 01:32

Hej
jeg er igang med et tysk spørgeskema vedr dansk chokokolade, og har allerede fået en masse hjælp herinde. Jeg har dog et sidste spørgsmål som jeg håber på jeg kan få hjælp til at oversætte til korrekt tysk.

Først stiller jeg spørgsmålet;

Wie oft kaufen Sie schokolade?

derefter nedenstående spørgsmål som er det der skal oversættes;

Har det nogen betydning om det er tysk eller dansk chokolade?

Ja Nej Ved ikke

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 45 point
Dato : 28-04-08 23:02

Wie oft kaufen Sie schokolade? Skriv Schokolade med stort S (Substantiv)

derefter nedenstående spørgsmål som er det der skal oversættes;

Har det nogen betydning om det er tysk eller dansk chokolade?

Ja Nej Ved ikke

Bedeutet es etwas für Sie ob es deutsche oder dänische Schokolade ist?
Ja
Nein
Weiss nicht

Hilsen Ingelein -

Jeg ville måske omformulere spørgsmålet til:

Har det nogen betydning om det er tysk eller udenlandsk chokolade?

Bedeutet es etwas für Sie ob es deutsch oder ausländische Schokolade ist.

Tyskere har ligesom vi en del Brands i chokolade, men ligesom vi kender de til belgisk og schweizisk chokolade.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-04-08 10:53

Bedeutet es etwas für Sie ob es deutschE oder ausländische Schokolade ist.

Og så ville jeg sætte et komma efter "Sie" - og et spørgsmålstegn i enden!

Men ellers kan jeg ikke klage...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-08 15:26

Hej
Ja, Du hat vollkommen Recht. Ich schreibe leider sehr schnell, darum entstehen dann manchmal Fehler, die ich erste sehe, wenn die "Post" schon weg ist. Schade, dass man seine Mitteilungen in diesem Forum nicht editieren kann.
Danke für die Korrektur.
Liebe Grüsse Ingelein

Hej og til spørgeren:
Bedeutet es etwas für Sie, ob es deutsche oder ausländische Schokolade ist?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-04-08 16:23

Ja, das kenn ich - und es passiert mir leider selbst ab und zu...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-08 16:52

Hej ysseven -
Kode
Ja, Du hat vollkommen Recht

Så kender du sikkert den med: "Hat Du Möhrchen?"
Det er jo næsten pinligt at jeg glemte s'et.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-04-08 16:56

War das vom Witz mit dem Breitmaulfrosch...?

Godkendelse af svar
Fra : casnis

Dato : 30-04-08 13:27

Tak for svaret ingelein.