/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
flytning Malmø->Trondheim(No)
Fra : mariusn
Vist : 766 gange
85 point
Dato : 25-04-08 10:21

Skal i juli/august flytte fra Malmø til Tronheim (midt norge)
Hvad er biligste beste måde at få med sig all flyttegods?
(bor Pt i en 2 værelses lejlighed som er godt fyldt op)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 10:24

Leje en bil og SELV lave arbejdet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-04-08 10:32

Eller en container

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 25-04-08 10:45

@Refi..
Det bliver ikke plads i en bil.. heller ikke med en "stor" trailer..

evt hvor får en lejet en lastebil.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-08 10:57

Jeg smiler lidt

Hvis du kan finde siden KANDU.

Kan du, vel også finde et firma der udlejer biler.

Så kan du jeg tænke lidt på om der er fidus i at leje i Malmø eller i Tronheim.
Hvis sidste læs tømmer lejlighed, den er rengjort og afleveret, kan det måske være en god ide at den er lejet i Troheim. Men en tom tur kommer den vel altid til at køre.

Du kan jo også indhente tilbud hos en vognmand, Det er ikek altdi dyre, hvis det passer med en bil der skal samme vej.

Du kan vel også ryde op og smide noget at dit skrammel ud det kan være billigere end at flytte det...

Går det helt galt kan du leje en sættevogn, så kan du stille alle ting som det står i lejligheden, så behøver du ikke pakke ned... og der er plads nok....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 11:01

Citat
evt hvor får en lejet en lastebil.

Hos et udjejningsfirma - de findes i alle størrelser....

Har du ikke kørekort til en sådan må du leje den med chauffør....

Eller er containerløsningen en mulighed....

Den vil koste ca 10.000 (40 fods) + evt containerleje hvis ikke du fylder og tømmer hurtigt....

20 fods ca 7.000 kr....

Begge dele naturligvis incl. transporten...

Ethvert speditionsfirma kan der give dig en exact pris...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-04-08 11:14

Nu heder det faktisk Trondheim.Men jeg ville leje en lille lastebil med kapell i Sverige(3500kg). Det er nok det billigeste.Så tror jeg det måske lønner sig at køre igennom Sverige.Da de har bedre veje.
alimak

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-04-08 16:43

Søg efter et flyttefirma i Sverige. Et dansk firma og brotakst begge veje

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 28-04-08 12:33

Evt Hvilke firma har container udleje til privat personer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 14:16

ALLE speditionsfirmaer.....

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 29-04-08 10:55

Siste spørsmål..

Hvordan "regner" man ud hvor stor bil en trenger for flytningen.. ved flytte firmaer har nogle tommelfinger regler..
feks vi bor pt i en ca 94m2 leilighed,, moderat møblert.. dog ingen hvidevarer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 85 point
Dato : 29-04-08 18:30

NEJ - der er ingenm tommelfingerregel..

Det er helt individuelt HVAD folk har....

Men en lejlighed af den størrelse kan næppe være i en 3500 kg.... (selvom nogen af den har stort kasserum...

Men er det container det drejer sig om kan det være i en 20 fods....
Er alt skilt ad kan det miligvis også være i en STOR kassevogn (med flyttekasse)

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 30-04-08 14:42

Tak for svaret refi.