/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Rettelse til hjælp til tysk
Fra : casnis
Vist : 563 gange
200 point
Dato : 24-04-08 11:53

Hej

Jeg har fundet ud af at man ikke anvender Du men istedet De til en tysker man ikke kender. Derfor denne rettelse.

Jeg er en studerende der er i gang med at udarbejde en spørgeskemaundersøgelse som henvender sig til det nordtyske marked. Spørgeskemaet skal derfor også være på tysk idet det skal besvares af tyskere.
Jeg har allerede tidligere fået hjælp til oversættelsen herinde men mangler stadig noget. Derfor vil det være kanont, hvis i har mulighed for at hjælpe mig endnu engang med at oversætte følgende tekst til korrekt tysk:

Sæt venligst kryds ved din aldersgruppe =
Bitte geben Sie Ihr Altersgruppe an

Hvad er det vigtigste for dig når du køber chokolade? Sæt
et kryds =worauf kommt es Dir beim Kauf von Schokolade an? sæt et kryds??

Prisen
Smagen/ Kvaliteten
Andet ____________

Kunne De tænke Dem at købe chokolade i en rigtig
chokolade butik?

Hvad synes De om smagen af PB Chokolade? Smag
chokoladen

Dårlig = schlecht?
God= Gut
meget god = viel gutes?
Excellent =

På baggrund af smagen kunne De så finde på at købe PB
Chokolade i fremtiden?

Ja = ja
Nej = nein
Hvis du har svaret nej, skriv venligt hvorfor_____
Sofern Fragen mit „nein” beantwortet wurden, bitten…….?

Hvor køber De oftest kvalitetschokolade? Sæt et kryds

Kiosk
Chokolade butik
Supermarkedet
Andet _________________

+ nedenstående sætninger;

Tak for deres svar = Vielen Dank für Ihre Antworten,

Aldrig = niemals
ca. 1 gang pr. måned =
Ca. 1 gang pr. uge =
2 gange eller mere pr. uge=
1 gang eller mere pr. dag =

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 210 point
Dato : 24-04-08 12:12

Hej jeg havde lige en pause i havearbejdet, og det her skal jeg ikke bruge ryggen til, selvom det nok sidder på ryggraden. Kom bare tilbage, hvis du er i tvivl.
hilsen Ingelein

Hvad er det vigtigste for dig når du køber chokolade? Sæt
et kryds =worauf kommt es Dir beim Kauf von Schokolade an? sæt et kryds??

Was ist wichtig für Sie beim Kauf von Schokolade: Bitte ankreuzen
Preis
Geschmack/Qualität
Sonstiges

Kunne De tænke Dem at købe chokolade i en rigtig
chokolade butik?
Kaufen Sie am liebsten ihre Schokolade in einem Spezialgeschäft für Schokolade?
Wie gefällt Ihnen der Geschmack von PB Schokolade?
Probieren Sie bitte die Schokolade

Hvad synes De om smagen af PB Chokolade? Smag
chokoladen

Dårlig = schlecht?
God= Gut
meget god = sehrgut - aldrig viel gut - (betyder tit "ofte")
Excellent = Ausgezeichnet

På baggrund af smagen kunne De så finde på at købe PB
Chokolade i fremtiden?

Würden Sie in Zukunft PB Schokolade wegen des guten Geschmackes kaufen?

Ja = ja
Nej = nein
Hvis du har svaret nej, skriv venligt hvorfor
Wenn Sie die Frage mit nein beantwortet haben, bitte begründen Sie es.

Hvor køber De oftest kvalitetschokolade? Sæt et kryds
Wo kaufen sie am häufigsten Qualitätsschokolade
Im Kiosk
Im Fachgeschäft für Konfituren (chokoladebutik) Bemærk at den også kan bruges
Im Supermarkt
Sonstiges

Hvor køber De oftest kvalitetschokolade? Sæt et kryds

Kiosk
Chokolade butik
Supermarkedet
Andet _________________

+ nedenstående sætninger;

Tak for deres svar = Vielen Dank für Ihre Antworten,

Aldrig = niemals
ca. 1 gang pr. måned = 1 x im Monat
Ca. 1 gang pr. uge = 1 x in der Woche
2 gange eller mere pr. uge= 2 oder mehrmals in der Woche
1 gang eller mere pr. dag = 1 oder mehrmals am Tag

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-04-08 16:39

Jeg er næsten enig, men har et lille bidrag:

Citat
På baggrund af smagen kunne De så finde på at købe PB Chokolade i fremtiden?
Würden Sie in Zukunft PB Schokolade wegen des guten Geschmackes kaufen?

Jeg ville sige "Würden Sie in Zukunft PB Schokolade des Geschmackes wegen kaufen?". Der står intet om "den gode smag" i den danske tekst - og i så fald ville man vel heller ikke behøve at kunne svare nej...!?)

Citat
Ja = ja
Nej = nein
Hvis du har svaret nej, skriv venligt hvorfor
Wenn Sie die Frage mit nein beantwortet haben, bitte begründen Sie es.

Jeg ville sætte "bitte" som det sidste ord...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-04-08 19:51

Hej ysseven
Du har ret i at jeg har føjet god til smagen, det er ikke korrekt oversat, meeen , jeg har arbejdet så meget med marketing at det faldt mig helt naturlig at skrive sådan.

Angående "bitte", er det i dette tilfælde vist hip som hap, hvor man sætter det.
Andet Eksempel:
Machen Sie mir bitte die Tür auf? Mere bydende end spørgende
Bitte machen Sie mir die Tür auf? Spørgende
Machen Sie mir die Tür auf bitte? Her ville det ikke gå at sætte det bagest i sætningen, som ville blive snarere bydende end spørgende.

Mange venlige hilsner Ingelein - som godt kunne tænke sig at smage PB chokoladen. Er nemlig på skrump.

Godkendelse af svar
Fra : casnis

Dato : 24-04-08 21:19

Hej ingelein. Jeg takker for det super hurtige og gode svar .