/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordring
Fra : Pipx
Vist : 489 gange
20 point
Dato : 19-04-08 21:33

halløj jeg har et lille spørgsmål mht. befordring. Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om det og siden jeg er lidt ny på området så har jeg heller ikke rigtig kunne finde loven. Det jeg dog fandt på skats hjemmeside synes jeg ikke var videre behjælpeligt.

Jeg er normalt studerende og bosat i aalborg. En gang imellem, i sommerferien og læseferier osv. hvor jeg har tid tager jeg dog til aarhus for at arbejde. I den tid jeg arbejder bor jeg så hos mine forældre. Hvad gør jeg med befordring? er det kun for de dage jeg tager frem og tilbage og ikke når jeg overnatter hjemme eller hvordan fungere det?

tak for hjælpen på forhånd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-08 21:45

Det må du afgøre med din samvittighed, ingen ved hvor du sover

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 19-04-08 22:29

Det er ligegyldigt hvor du sover eller om du overhovedet sover, udenfor arbejdstiden.
Skattefradraget beregnes efter afstanden fra hjem til arbejde , gjort op efte antallet af arbejdsdage . Det er også ligegyldigt hvordan du kommer frem , eller overhovedet tager hjem.

Skatteberegning har intet med den virkelige verden at gøre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-08 22:35

Du skriver du er studerende, så det er dit primære job?? Er du på SU kan du få tilskud til transport, med det offentlige, ikke i eget kørertøj

Du kan læse om tilskud her www.su.dk der kan ikke linkes direkte til siden om transport, så du må selv klikke dig vej

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-04-08 11:50

Der er fradrag for transport mellem hjem og arbejde for de dage du faktisk transporterer dig og for den strækning du faktisk transporterer dig. Det regnes normalt for at være mellem din folkeregister-adresse og det normale arbejdssted, men kan (i dit tilvælde) altså være noget andet. Det vil dog næppe give problemer hvis du ikke holder regnskab med hvornår du ikke overnatter hjemme på din folkeregisteradressse.

Transportmåde og -udgifter er som det nævnes ikke relevant i denne forbindelse

Godkendelse af svar
Fra : Pipx

Dato : 22-04-08 20:53

Tak for svaret transor.