/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
vil gerne tabe mig hjæælp!
Fra : la-chica-line
Vist : 1095 gange
310 point
Dato : 18-04-08 18:33

Heejsa.

Mit navn er Line. jeg vil enormt gerne tabe mig! men pleas vær IKKE imod mig. jeg spiser ikke ret meget, men jeg har et par spørgsmål.

Hvordan kan man lade være med at spise noget, sådan ens forældre ikke opdager det?

jeg plejer at bruge undskyldningen at jeg næsten lige har spist, og så bliver min mor sur, fordi hun siger så har hun stået og lavet dejlig mad, og så spiser jeg ingenting, men den holder ikke ret meget længere.

andet spørgsmål er hvordan kan jeg miste appetitten så jeg ikke bliver sulten?

jeg kan jo også bare sige at jeg fx. spiser over ved en af mine veninder, og så i stedet gå/cykle en meget lang tur. så får jeg både motion og ingen mad samtidig?..

hjæælp mig nu jeg ved ikke hvad jeg ska gøre!

ps. jeg er kun 150 cm høj og vejer snart 50 kg! engang var jeg mager, men nu er jeg bare... tja

for resten kan jeg desværre ikke udvikle bulimi, for min storesøster vil opdage det LIGE med det samme, og det kan sikert også høres.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-08 18:40

nej med du kan udvikle anoreksi. Og hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 18-04-08 18:43

13 år..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-08 18:46

Det er et skråplan Du er inde på.

Se hvad Din mor har lavet og spis det medmindre det er fedt flæsk med flødesovs og en sød dessert.

Mange kostplaner som indgår i en slankekur indeholder faktisk ganske almindelig mad.

Hold Dig væk fra Cola der jo næsten er lige så sødt som sirup, og hold en lav profil med slik og fastfood, det gør dog ikke noget med lidt af det for at deltage i livet med vennerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-08 18:48

Så har du måske hvalpefedt? Det er lidt fedtophobning lige inden man skal til at vokse, du kan jo vokse mange flere cm endnu. Så taber du dig helt automatisk når du vokser.

Jeg havde selv hvalpefedt og voksede meget i en kort periode og da jeg holdt op med at vokse, så var jeg nærmest undervægtig. Så havde højde og vægt udlignet sig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-08 18:52

Hvis Du er kommet i puberteten kommer der jo også lidt mere "påhæng" på bryst og hofter, det er naturligt, men jeg ved nu ikke om det kan måles i flere kilo.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-04-08 18:59

Hvis du skal gøre noget fornuftigt, bør du tage en samtale med din læge.

Jeg vil ikke råde dig til at tabe dig eller spise anderledes, da dine mål måske svare fornuftigt/godt til din alder og kropsbygning.
I din alder kan der ske meget med din krop, derfor er det godt at have din læge med på råd.
Hvis der er problemer i kost sammensætning, er det måske godt at det er en der kender dig der giver dig gode råd.

men man går aldrig galt i byen med at spise sundt og have et godt forhold til motion.

Håber du tænker dig godt om inden du kaster dig ud i ""gode veninde råd""
vh Ben

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-04-08 19:23

Citat
ps. jeg er kun 150 cm høj og vejer snart 50 kg! engang var jeg mager, men nu er jeg bare... tja

Du er normalvægtig med en BMI på 22.22.

Lyt til Benjamin, og tag en samtale med din læge. Dit ønske om at være mager tyder på at du har et forkvaklet syn på vægt/idealvægt.

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 18-04-08 19:25

Kære la-chica-line,

Min bedste råd er lade være at Fokusere på din vægt. Ingen kan hjælpe dig hvis du ikke vil det selv. Men det er meget modigt af dig at spørge, fordi det har man brug for at få nogle gode råd. Det er flot at du skriver.

I stedet for at lægge vægt på din vægt, så lægger vægt på hvad det er du kan lide at lave i din fritid. Du skal selv finde ud af det med dig selv og du kan finde ud af hvis du melder dig og få en gratis prøve. Jeg skriver et par sportsaktiviteter:

Karate
Badminton
Svømning
Ro
Spejder

Mit bedste råd er at du finder dig en sportsaktivetet og melder dig til det. Det hjælper dig meget med din selvtillid og fjerner dit fokus fra vægt til noget andet.

Næste råd er undgå at spise de følgende:
Coal
Chips
færdig mad såsom pizza what ever det er
søde sager såsom slik

spis i stedet for
en hel masse gulerøder, når du står op så skrald en hel masse gulerøde og lægger dem i en plastikpose og hvergang fik du lyst til at putte i munden, så tager du en gulerøder frem..
spis en banaene om dagen
spis et æble
sips en hel masse grøntsager

Du er altid velkommen at skrive til mig på mit privat mail, så vil jeg svare dig alt hvad jeg kan.

Kærlig hilsen
Saline

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 18-04-08 20:17

saline jeg dyrker allerede motion jeg springer spring gymnastik og er ved mit 7 år.. :/ men det hjælper jo ikke rigtigt.. synger også solo sang..

jeg går jo og tænker på min krop hele tiden, og hvad andre tænker om mig. jeg synes det er pinligt at gå i skole, når man nu ser sådan ud som man gør, jeg vil ikke sige at jeg er overvægtig: http://line-andersen.blogspot.com/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-04-08 20:28

Line,

Jeg tror du selv har beskrevet dit problem "jeg går jo og tænker på min krop hele tiden"

Du må tro mig eller lade være, men din krobsbygning ser helt normal ud.

Måske skal du finde en at tale med, der flytter dine tanker væk fra din krop.

Tag en tur på til din læge, og få en snak med ham. For din egen skyld skal du være helt ærlig og fortælle om alle dine tanker.

Du ser ikke ud til at have behov for at tabe dig, måske træner du til at finde dig nogle nye veninder...

vh Ben

Accepteret svar
Fra : saline2

Modtaget 310 point
Dato : 18-04-08 20:32

Nej gud ej ikke-- Du er ikke overvægtig-Du skal tro på dig selv fremhæve de gode sider du har--- Lad være med at tænke hvad de andre tænker-- Du kan aldrig aldrig tilfredsstille alle mennesker og dine omgangskredse. Hvis en elsker dig og holder af dig så han eller hun eller andre må acceptere dig som du er- Jeg synes ærlig talt du er ikke overvægt.

Ja prøv fremhæve de ting som du laver. Ved du hvad søde.. en dag når du bliver stor så kan du huske hvad jeg har skrevet til dig. Du kan allerede starte med optræne din hjerne at du er god nok og din far og mor elsker dig og du har sikkert mange gode sidder.. Lad være med at tænke hvad de andre tænke på dig.. Øve dig hverdag foran et spejl i dit værelse eller i badeværelse alene og sig til dig selv

Jeg og nævn dit navn elsker mig selv
Jeg er god nok
og jeg er et ønske barn.

øv dig hver dag og du kan se hvordan du bliver stærk følelsesmæssigt.

Træner din psykiske tilstand er meget mere vigtigere end alt de negative sider du tænker på.. Hvad så hvis du har et par kilo for meget. Men jeg er sikker på at du er en dejlig person og har mange gode sider.

Knus herfra
saline

Godkendelse af svar
Fra : la-chica-line

Dato : 18-04-08 20:47

Tak for svaret saline2.

det vil jeg gøre.

Kommentar
Fra : A-R-Ana

Dato : 07-07-08 14:48

Hihi'
Du spørge sku et forkert sted.. herinde kan du kun blive rakket ned.. jeg kender dine følesler og ja.. men.. jeg vil ikke sige det er desværre ikke at kunne udvikle bulimi.. der er ganske ubehaligt og smager grimt.. !!
og anoeksi vil jeg heller ike anbefale.. jeg har ødelagt mine tarme og min tunge.. og tro mig.. det er større smerter end jeg nogle sinde har haft af sult.. såå
åben øjnene og kig frem i stedet for i spejlet.. og desuden..
ved du jo godt havd du skal gøre.. !!
du mangler nok bare bekræftigelse i at du ikke skal

Kommentar
Fra : hajc9736111

Dato : 31-07-08 20:26

hej, jeg må sige du skal søge hjælp. du er jo overhovedet ikke tyk.. det er en indbildning... søg hjælp inden du evt dør af det

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 03-12-08 16:14

Må jeg skrive til dig på spansk?

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 03-12-08 16:27

Ok, jeg synes at du har stor risiko for at komme i en onde cirkel eller hul som du ikke kan komme ud en gang du er der.
Du kan altid blive tykkere eller slankere, det går man hele tiden, men anoreksi, det er en alvorlig sag, det er svært at komme ud igen, som at ryge eller være narkoafhænget.
Pass på med den alder du har fordi du kan ødelægge dit voksens liv og sådan en fremtid vil du ikke har, vel.
Du skal kigge dig indad og tænke på hvordan du kan forbedre dig som person eller mennesker, det er det det vigtigt i liv, at brug sin inteligence på en god måde for at bygge i stedet for at ødelægge.
Har du ikke set en film, hvor der er en grim person, som man næsten bliver forælket i pga. hvordan den person er. Eller har du ikke set hvor mange berømte personer er grimme og de er heldige og glade. De personer med værdier kigger dybere ind i personerne.
Held og lykke med din fremtidens liv.

Kommentar
Fra : mitze

Dato : 28-06-09 22:03

Du kan også bare prøve kålkuren og så lave en hel masse af det suppe og så fryse det ned så når du er sulten kan du bare tage noget kålsuppe op i en skål og så varme det op i en mikrobølgeovn

Kommentar
Fra : mitze

Dato : 28-06-09 22:04

Tab op til 17 pund på 7 dage.

Suppe (suppen kan spises hver dag).

1 hvidkålshoved

2 løg

2 grønne pebre

1-2 bladselleri

1-2 dåser flåede tomater

3-4 terninger grønsagsbouillon

4-5 gulerødder

tilsæt lidt peber og andet krydderi efter smag

evt. persille med stilke

Hak grønsagerne meget fint. Kog det hele i 10 min. ( grønsagerne skal være dækket af vand). Sænk temperaturen og lad det simre til grønsagerne er møre.

Suppen spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager – faktisk vil du tabe dig mere, jo mere du spiser af den!

1. dag Alle slags frugt – med undtagelse af bananer – så meget du har lyst til.

2. dag Alle slags grønsager – med undtagelse af majs og tørre bønner – samt en stor bagt kartoffel med smør.

3. dag Frugt og grønsager med samme undtagelser som nævnt i dag 1 og 2. - ingen kartofler.

4. dag Bananer med mælk – op til 8 bananer (skæres evt. i skiver)og 2 ¼ dl skummet mælk. Spises evt. som dessert.

5. dag Bøf med tomater – bøffen kan tilberedes som du har lyst til – og du må spise så meget du kan. Hvis du spiser op til 6 tomater, skal du drikke 8 glas vand.

6. dag Bøf og grønsager – med samme undtagelser som ved dag 2 og 5.

7. dag Brune ris og grønsager, samt usødet frugtjuice.

Du må drikke al den diæt - sodavand og sorte kaffe du kan.

Ingen salt på maden og ingen sukker i kaffen.

Hvis slankekuren skal virke, er det ikke tilladt, at udskifte nogen af ovennævnte ting.

Tab op til 10 – 17 pund, og føl dig godt tilpas på 7 dage.

Én af hemmelighederne bag virkningen af denne kur er, at maden der bliver spist, kræver

flere kalorier, at forbrænde end du indtager. Så spis så meget du vil. 7-dages-kuren kan

bruges så tit du har lyst og behov for det, og du behøver ikke at være bange for at føle dig

skidt tilpas eller træt.

Faktisk vil den rense dit system for urenheder og få dig til at føle dig så godt tilpas, som

du aldrig troede var muligt!

Efter 7 dage vil du blive mindst 10 – 17 pund lettere og få et stor bundt energi.