/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
aflysning af indgået lejekontr
Fra : lham
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 14-04-08 08:19

lejet sommerhus udlandet
betalt depositum
er forpligtiget til at betale restsum ( altså leje for hele perioden )i følge kontrakt
har tegnet afbestillingsforsikring hos Gauda

Hvis jeg aflyser af årsager som Gauda ikke dækker kan jeg så på nogen måde få nogen af pengene tilbage ?

Hvis jeg kan bevise at udlejer får udlejet huset i den periode hvor jeg havde lejet det ændrer det så på sagen

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 14-04-08 09:12

Når du har skrevet under fanger bordet.

Der er intet du kan stille op, når din egen forsikring heller ikke dækker, heller ikke selv om du kan bevise at stedet bliver lejet ud i "din"periode.

Hvordan ville du forøvrigt kunne bevise det?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-08 09:12

Som du beskriver det, kan du ikke få pengene tilbage - juridisk/skriftlig aftale. Prøv at tale med udlejer, om han er villig til at tilbagebetale noget - det er nok din eneste og bedste mulighed!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-04-08 11:06

ikke opmuntrende tale, det var jeg også bange for.

Bevise udleje til anden i "min lejeperiode ":

jeg kan jo gå ind på deres bokking side efter jeg har aflyst og så holde øje med om den viser BOOKKED lige før mit lejemål skulle starte og så i l"min lejeperiode "

lader lige spørsmålet stå lidt længere i håb om et svar med "lidt flere penge i " det er jo ikke 25 ører det handler om

ville godt have de juridiske muligheder på plads før jeg går tiggergang til udlejer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-08 14:55

Citat
lejet sommerhus udlandet
betalt depositum

Det er for at dække sig ind mod "din" slags at man kræver et depositum.....

Du har - uanset hvordan du vender og drejer problemet - givet udlejer udgifter.

Disse skal naturligvis dækkes - det er det depositum dækker.....

Så lej det eller pengene er spildt.... - det manglede bare at andre skal betale for DINE aflysninger - det ville blive resultatet hvis du have krav på at få pengene tilbage - så ville lejen fremover skulle sættes højere for at firmaet/personen kunne dække sig ind mod den slags...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-04-08 16:10

Hvis ikke det der Gauda dækker så ville jeg måske prøve på at "sælge" denne uge til evt noget familie venner for en mindre pris .Det er nok eneste mulighed for at få ihvertfald lidt tilbage .

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-04-08 16:28

sverola
ved du om udlejer er forpligtiget til at udskifte mit lejemål med venners / familie når jeg har betalt for lejen ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-08 16:43

Citat
ved du om udlejer er forpligtiget til at udskifte mit lejemål med venners

Under INGEN omstændigheder.....

Men du kan jo selv finde nogen og på den måde få DINE penge tilbage....

Under ALLE omstændigheder er det DIG der hæfter for kontraktens ordlyd (skader osv.)

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 22-04-08 09:22

Tak for svaret alka.
Problemet er i mellemtiden blevet løst så vi selv kan få glæde af huset