/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
fliser hurtig hjælp søges
Fra : movser
Vist : 1475 gange
200 point
Dato : 05-04-08 18:56

Hejsa
jeg har lige lagt små fliser på mit badeværelsesgulv. På posen står der at fliserne kan flyttes op til 15 min efter påsmøring af fliselip. Men hvornår kan man så fue? og hvorlænge skal fugen tørre inden wc kan sættes op?
Kan jeg evt sætte wc op og fue udenom?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-04-08 19:02

Det skal have tid til at hærde ordentlg op.
Jeg ville selv vente mindst 12 timer imellem fliser / fuge og imellem fuge / montering.
Det er trist at lave sit arbejde om fordi man havde for travlt...
vh Ben

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 05-04-08 19:05

Men hvis i ellers kan sidde stille kan toilettet sættes løst ned, og bruges.
Der bør også fuges under toilettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-08 20:42

Citat
FUGNING AF FLISER/KLINKER
Fugning kan foretages efter 48 timer.
Der udfuges med LIP Fugemasse eller LIP Klinkefuge.
Fugemassen påføres med en gummispartel og rengøres efter
ca. 15 min. eller når fugemassen er trukket til.

Fra dette link, som du nok hellere selv må læse igennem, for at finde den rette vejledning for din LIP

http://www.lip.dk/lipdk/vaadrum/pdf/s32-35.pdf

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-08 22:28

Ja du skal mindst vente to dage før du fuger og en dag efter at der er fuget før du sætter toilettet Hvis du går på fliserne før der er gået 2 dage ricikerer du at de lige så stille slipper flisen og så kan du godt fjerne klkæberen under de løse og forfra igen med lim

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-04-08 05:05

ang. fugning ? det kommer an på hvilken opløsning din lip har været derfor anbefaler lip 48 timer få at være sikker

ved en nomal "opløsnning" vil du have mulighed for at sætte wc'et efter 12 timer så lægger du en tynd træ-plade ud herefter kan du stille sætte wc'et midlertidigt,

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-04-08 05:07

husk lige at rense i mellem fugerne hvis du ikke stal have samme farve fuge

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 06-04-08 07:00

Tak for svaret Eyvind. Det var lig det jeg manglede. toiletter