/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
PRIS PÅ OPSÆTNING AF GLASVÆV
Fra : bygningsmaler
Vist : 6435 gange
200 point
Dato : 04-04-08 19:05

Hej ,
Jeg har et spørgsmål i måske kan hjælpe mig med,er der nogen af jer herinde der har nogen ide om hvad det koster pr m2 for opsætning af glasvæv og kun opsætningen,der er spartlet og grundet,det er en del år siden jeg har beskæftiget mig med maler arbejde og priserne stiger jo
håber der er nogle der kan hjælpe mig med et svar ,på forhånd tak

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 04-04-08 19:11

Vi har ca. 25 m2 væg hvor vi er ved at få sat glasvæv op - de har godt nok spartlet, grundet og derudover bliver der sat glasvæv op og malet - det skal vi give 15.000 ex.moms for alt inkl.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 19:15

Citat
Her er nogle eksempler på ting vi har lavet og deres pris.

Stue på 30 m2 tapet afrenset, vægge spartlet, glasvæv opsat, loft og vægge malet 2 gange:
14 000,00 kr.

http://www.jyma.dk/default.asp?ID=123

Det kan nok virkelig godt betale sig, at forhøre sig om priser hos forskellige malerfirmaer - vist store prisforskelle.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 19:18

Citat
Maler - indhent priser og tilbud fra hver tilmeldt maler og vælg det bedste nemt og effektivt.
Det betyder at du opnår en bedre pris fra hver enkelt maler, at du selv slipper for at male, og du er sikret et professionelt malerarbejde.
maler fra lokalområdet

Du finder en maler fra lokalområdet gennem Malertilbud.dk. Hos os kan du indhente gratis og uforpligtende tilbud på det malerarbejde du ønsker udført af din maler fra lokalområdet. På den måde er du sikret den bedste pris og den bedste maler.

http://www.malertilbud.dk/maler/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 19:42

Her er en timepris

hornstrup a|s - priserPr. 1. januar 2008 – excl. moms

Mestersvend

http://hornstrup-as.dk/?id=10

Så må spørge om hvor lang tid det sådan ca vil tage en proff. at opsætte vævet

Polske håndværkere ??

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=29300

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 04-04-08 19:45

Øv priserne kom ikke med

Mestersvend kr. 320,00

Svendetimer kr. 305,00

Lærlingetimer kr. 220,00

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 04-04-08 20:11

Vi har haft en dame gåede fra en dansk firma i KBH - det tog hende ikke mere end nogle få timer at skære vævet til og opsætte det - var meget overrasket over hvor kort tid det tog! nu mangler det sidste malerarbejde bare så er hun færdig.... det bliver skønt.
Nå jo i vores tilbud maler de også alle fodlister og karme omkring dørene dvs. 7 døre. Det bliver så flot

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 04-04-08 20:12

nå ja og de tog også den gamle tapet ned

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 20:18

Der har du vist været meget heldig

Skønt med nyistandsatte stuer - så håber jeg prisen er ok

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 04-04-08 20:55

Hej
Jeg ville da først prøve at spørge nogle venner eller naboer, det er jo ikke noget der tager lang tid, og så kan man jo også få sig en hyggelig snak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 21:27

Det er faktisk ret let at sætte filt op lim på væggen og banerne lægger man bare overlæg indover hinanden skærer igennem begge lag og fjerner de to strimler og det passer 100% sammen. I hjørner og hvis det er skunkvæg skæres helt ind i hjørner så ikke der kommer et luftfyldt hulrum som f.eks. børn elsker at sætte en negl igennem.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-04-08 21:55

Eller det er måske fordi du ikke ved hvor meget du kan tage for arbejdet du udfører??

http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=53567

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 05-04-08 14:12

Til Olesen-50 ,

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 05-04-08 14:13

--------------------------------------------------------------------------------
Til Olesen-50 ,
nej det er et ikke, et er mange år siden jeg har lavet noget som helst .

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-08 23:12

Så må du helre komme igang inden du gror fast til sofaneseren og som bygningsmaler må du da have en masse erfaring i omtalte arbejde og med de materialer der er i dag er det meget lettere end førhen Det er også en fordel at lave det vådt i vådt altså lim på væggen filt på og filt/vævfylder på med det samme, da det er meget nemmere medens det hele er vådt fremfor at vente til lim/filt/væv er tørt

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 05-04-08 23:30

hej Sunowich
det må da være en joke,det der råd du nævner håber jeg da ikke du giver til flere,for det er da helt galt for det første vil det ryge ned og ikke blive hængene fordi det bliver for tungt.og for det andet vil vævfylderen krakkelere helt vildt og det er selv med nyere materialer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 17:39

Du kan da ikke være maler hvis du fyrer sådan noget ævl af. Det var sådan vi gjorde ved sidste opgave udført i et 36 kvadratmerter stort køkken ,med loft også og det falderaldeles ikke ned eller krakkelerer Det hele er lavet , med min bror's hjælp som er professionel aktiv maler.

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 06-04-08 18:23

hej Sunowich
nu er jeg altså uddannet Bygningsmaler og af den gamle skole hvor man var i mesterlære,læretiden den gang var 3 år 8 mdr. en hvor man virkeligt lærte noget,så det er aldeles ikke noget ævl,så hvis din bror er professionel aktiv maler,som du kalder ham. så ved han også at det er rigtigt hvad jeg siger,jeg tror nærmere det er noget man kan tage chancen på hos sig selv,men jeg forstår ikke rigtig hvad der er galt i at vente på at behandlingerne tørrer ? jeg vil da ikke håbe han laver sådan noget fusk og klam ude hos kunderne ,det tror jeg heller næppe han gør for så kan han da være sikker på han ikke får den kunde en anden gang.
men problemmet er at folk bare kan gå ind til told og skat og få et moms nr. og starte et malerfirma eller hvilkent som helst andet håndværk, uden at de skal se svendebrev eller se noget som helst bevis på at man kan det håndværk , man burde skulle op til en prøve.
Så undgik man alle de klam huggere der kalder sig malersvend eller eks.tømrer murer eller andet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-08 18:45

Desværre kan linket ikke kopieres ind, men prøv engang at læse hele indlægget, specielt tippet om
hvordan man kan sparer på vævfylderen

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=221

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 06-04-08 19:32

hej Nordsted1,
Det er rigtigt at man i nogle tilfælde giver det klæber uden på glasvævet men så har det også den risiko at det krakkelerer , med mindre det er armerings klæber der giver man klæber på ydersiden netop for at gøre det tæt og at armere men det Sunowich nævner er at han har givet glasvævet vævfylder i en arbejdsgang og det er et problem da vævfylder er maling det går simpelhen bare ikke ,det tror jeg ikke på

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 21:52

Det er da vist en mesterlære fra da klør konge var knægt du der snakker om Min bror er altså næsten 60 år og udlært som 20 årig så hvad sankker du om Han er ligeledes fra den gamle mesterlæres tid Men er fulgt med tiden som du åbenbart ikke er Og jeg er som sådan bedøvende ligeglad med hvad du mener og forstår Jeg prøver bare at fortælle dig noget som du åbenbart ikke vil fatte om der så var nok så mange der fortalte dig at den var god nok Såee fortsæt du bare på din "gamle facon " men lad være med at stille et spørgsmål som du egentlig bare vil have en latterlig diskution ud af Tsk tsk god fornøjelse

Ps så kan det jo undre lidt at du stiller et spørgsmåk (der til forveksling ligner et andet som der er påpeget af anden kandu'er9 som omhandler hvad det vil koste at få sat noget op når du nu selv er så viis at du ku undvære knoppen

Kommentar
Fra : bygningsmaler

Dato : 06-04-08 22:20

Sunowich,
du fatter da slet ikke en skid din narrøv, jeg har sku da ikke stillet det spørgsmål ,men siden din bror er så gammel er du måske også omkring de 60 ?så det kunne jo tænkes at du var ved at blive lettere dement,men til en anden gang så læs lige spørgsmålet før du svarer ,det er jo ikke særligt smart at du svarer i vest når du bliver spurgt i øst,det ordsprog kender du jo nok heller ikke ,så nu skal jeg oversætte for dig, det betyder at man svarer på noget helt andet end det man bliver spurgt om, men du kan jo bare høre nogle andre malere ,så vil du få samme svar som jeg har sagt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 22:46

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 22:47

Citat
,det er en del år siden jeg har beskæftiget mig med maler arbejde og priserne stiger jo
håber der er nogle der kan hjælpe mig med et svar ,på forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-08 22:55

Tja jeg kan ikke komme det nærmere end ca. 300 kr i timen

Godkendelse af svar
Fra : bygningsmaler

Dato : 07-04-08 17:08

Tak for svaret Nordsted1.