/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Seagate Barracuda V 80GB
Fra : NMR
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 26-02-03 22:42

Når man søger på Seagate Hardiske, min. 80 GB på www.edbpriser.dk kommer der 2 forskellige Seagate Barracuda V 80GB frem. Den ene står som "Silent Fluid". men de har samme Producent varekode, nemlig: ST380023A.
Er der nogen, som ved om der er nogen forskel på de 2. De følges meget godt ad i prisudviklingen.

NMR

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 22:49

Silent Fluid = flydende kuglelejer = mere stille

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 26-02-03 22:52

Det er jeg med på, men hvis der er tale om 2 forskellige HD, hvorfor har de så samme Producent varekode?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 23:09

Ok nu var jeg inde på hjemmesiderne og kigge, og hvis forretningerne reklamerer med ST380023A så er det sådan en de skal sende. Men jeg tror da bare det er en fejl på edbpriser.dk eller også er Silent Fluid harddisken til 878,- registreret forkert. Men der er 9 kroners forskel, så jeg ville nok vælge den "dyreste" model

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-03 02:39

Hej NMR!

Jeg er næsten 100% sikker på, at der er tale om samme harddisk idet varenr. nænt på den ene overordene beskrivelse er identisk med varenummer nævnt ved beskrivelse hos SHG Data.

Og beskrivelser er næsten helt ens, der er kun forskel på rækkefølgen i specifikationerne og den ene mangler at nævne Lownoise Silent Fluid.

For mig at se, er overordnede sorteringskriterie varenavn og da det velnok er op til den enkelte forhandler at indrapportere varer og priser vil nogle varer optræde flere steder, idet de ikke er indrapporteret med samme overordnede varetekst.

Noget der underbygger dette er også, at det er forskellige forhandlere der er nævnt ved de 2 harddiske.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : soulmand

Dato : 28-02-03 11:29

edbpriser angiver:
ST380021A = Seagate Barracuda IV 80 Gb Fluid
ST380023A = Seagate Barracuda V 80 GB

-og så er der også nævnt en silent fluid - uden produkt code - Men mig bekendt er det en samme som Fluid - altså flydende lejer.

Seagates egen hjemmeside herom: www.seagate.com/cda/products/discsales/index er lidt uoverskuelig og benytter slet ikke Fluid betegnelser overhovedet, såvedt som jeg kan se, men benævner dem begge som softsonic.

Kommentar
Fra : soulmand

Dato : 28-02-03 12:12

korrektion: ved nærmere læsning "SoftSonic (FDB) motor". FDB= Fluid Dynamic Bearings

Godkendelse af svar
Fra : NMR

Dato : 02-03-03 20:31

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : 383138

Dato : 14-03-06 16:13

har en defekt Seagate Barrucuda ST 380021A,serie 3HV2FL7D,Part nr:9T6006-103
print "fesen af" ka' jeg bruge alternativt print eller er erstatning umuligt.
Kan ikke rigtig få svar fra div. exterter??. Er der en der ka' hjælpe mig??
Hej fra Paul.

Kommentar
Fra : 383138

Dato : 14-03-06 16:15

tilføjelse det er en 80 Gb.