/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Elektriske timere
Fra : nalamai
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 26-02-03 21:28

Jeg har en timer, som jeg ikke ved hvordan fungere..
Den har en rund ur skive, man kan så trykke nogle led ned i kransen, men hvorledes, den skal indstilles aner jeg ikke.
Timere skal bruges på et akvarie lys, men da der sidder en afbryder på selve lampen, kan jeg vel ikke få timeren til at tænde og slukke på de angivene tidspunkter??

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 26-02-03 21:34

Afbryderen på lampen skal være tændt hele tiden. Timeren afbryder strømmen til lampen... De led du trykker ned er = tændt.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 26-02-03 22:12

Ja prøv at eksperimentere lidt med den, almindeligvis gælder en "pind" vist nok for et kvarter.
Når så først du har stillet "uret" trykker du de "pinde" ind for de intervaller hvor der skal være lys.
Du kan da prøve med bare een pind og kontrollere klokken og (hvis ikke du kan finde ud af at stille uret)så kan du bare gå videre der fra!

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 27-02-03 11:37

Først en brugsanvisning - se "min" hjemmeside: http://www.energinord.dk/dk/butikken/vaerktoej_og_tilbehoer/

Afbryderen på lampen skal være tændt (som Kimlund skriver) - så lader du bare uret styre lyset.

//Knud

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 22-06-03 02:17

Øverst på timeren er der en rund skive med tal fra 00 - 24, det er klokken.
Sæt klokken på den lille pil, der er et sted ved siden af skiven, sæt derefter timeren i stikkontakt etc.
Hvis du så vil have den til at tænde et eller andet, kan du trykke de små sorte knapper ned, der er 4 for hver time, dvs. en tænder for et kvarter.
Skal den så tænde fra 2000 til 2130 trykker du 2 knapper ned efter 21.
På højre side af timeren stiller du knappen nedad.
Så skulle det fungere.