/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
TV fra analog til digital ????
Fra : ingelein
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 02-04-08 00:41

Hej - et spørgsmål af af praktiske/økonomiske grunde:
Hvad sker der med vore TV, når vi går over til digitalt signal?

Vi har nogle gamle B & O fjernsyn, som i forvejen har en tuner, som kun kan modtage op til frekvensen 482 Mhz, det vil i dag sige at vi ikke kan modtage programmer, som sender på højere frekvenser. (Man kan få en ny tuner sat ind for omkring 2.000 kr) -

Det ene fjernsyn er virkelig gammelt - 23 år, men af B & O, og har kørt uden reparation siden vi fik det. Det andet er et par år nyere. Er disse fjernsyn til at skrotte eller er signalskiftet uden betydning?

Venter spændt på et svar.
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 02-04-08 06:48

Du behøver bestemt ikke skrotte dine fjernsyn.

Du kan købe nogle digitalbokse til ca 200-300 kr du kan tilslutte dine fjernsyn.

De bokse ændre fra digital til analog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 06:50
Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-08 11:21

Det afhænger af om dine gamle brum og overstyringskasser har nogle fornuftige indgange, som du kan slutte digitalboksen til. Jeg tvivler.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-04-08 12:33

hej transor
Tja, det kommer sikkert an på hvornår B & O fandt ud af at vi var på vej mod digitalt signal. Men mon ikke de også kan finde ud af en løsning, hvis det skulle være et problem?
Jeg kan da henvende mig til B & O.

Mange hilsner og tak
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 12:49

Lad os da håbe at B&O var så fremsynede, det ville da være godt at kunne nøjes med to bokse fremfor nye fjernsyn

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-08 16:44

JA de er til at skrotte. De tunere kan ikke modtage et digitalt signal, men kun analogt signal.
Er det rigtige gode gamle TV med rør?
Det begynder at krible i fingrene.
De er fra dengang hvor der fandtes TV.

hawaii7

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-04-08 17:49

Hawaii877

Yes, det ene er fra vores første farve TV, som afløste et Rank Arene ved vores sølvbryllup i 1985 og det andet er fra 1987. Flot billede - bare kram.
Mange hilsner Ingelein - som kontakter B & O.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-04-08 22:36

Tak for svaret Nordsted1.