/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Maling til Fly-alum type 750
Fra : MonieJacobsen
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 31-03-08 12:41

Hvilken maling kan binde på Fly-aluminium- type 750 og som kan tåle 100 Grader
Og da Fly-aluminium som anden aluminium også har en overflader, der når vi rører ved matrialet
får sorte fingere. Så skal overfladen rengøres, men med hvad?

Håber at dette kategori i forum, er det rigtig sted, at stille overstående spørgsmål.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-08 12:48

Jeg ville spørge i en hobbeforretning, f.eks denne

HobbyDirect.dk | Nørregade 18 | 9000 Aalborg | Tel. 9812 1315 | E-mail salg@hobbydirect.dk

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-08 13:11

Hos Teknikken finder du et hav af model og hobby artikler, lige fra flyvemaskiner, racerbiler og modeltog til dukkehuse, elektroniske byggesæt samt andre former for samlesæt.

Skulle der være nogle produkter du ønsker, men som ikke findes her på siden, betyder det nødvendigvis ikke, at vi ikke har dem eller ikke kan skaffe dem. Du er derfor også velkommen til at kontake os, hvis du måtte have forespørgsler på produkter og lignende
Du kan kontakte Teknikken pr. telefon, fax, post eller e-mail -
Teknikken
Hovedgaden 8
4920 Søllested
Telefon: 54 94 15 40
Fax: 54 94 15 40
E-Mail: jens@teknikken.dk

http://teknikken.dk/catalog/

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-03-08 17:49

stik ind til en farvehandler, sig, du skal have en primer til aluminium og tru med at komme og klage, hvis det ikke virker.
Som for alle andre overflader gælder det for aluminium, at det skal være mindst så glat/plant som det færdige arbejde og desuden skal det være rent, fedt- og støvfrit.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-03-08 17:50

når du så har primet, har du en fast overflade, som holder sig fast på metallet og kan binde, hvad du smører ovenpå.

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-03-08 19:05

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-03-08 19:34

Selv tak