/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stel til jernborde
Fra : sissebruel
Vist : 4332 gange
50 point
Dato : 30-03-08 16:55

Hej med jer!

Hvor kan man købe stel til jernborde? Det skal være til at lægge kakler / fliser i. Jeg har været på loppemarked + snakket med forskellige smede - men findes der ikke et dansk firma der massefremstiller sådanne nogle? Mange point til et godt svar :)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-03-08 16:58

Hej med dig.
Hvor stort skal det være ??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-08 17:40

Jeg ved de findes i aluminium - jeg ved ikke hvor - sorry

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-08 17:49
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-03-08 17:54

Der skulle da være et smedefirma nærheden som kunne hjælpe dig med at svejse et bord eller de elementer sammen som du har brug for .
Normalt er det ikke noget problem...
Men er det et støbejernsbord du mangler så må du nok videre på loppemarkeder eller genbrugs butikker.
Men prøv lige at precisere lidt mere hvad du er ude efter.
Mvh R

Kommentar
Fra : sissebruel

Dato : 30-03-08 18:30

Hej igen,

jeg laver klinkeborde på hobbybasis, som jeg sælger i nabolaget. Mange af de smedejerns borde jeg kan få lavet hos en smed koster ½ bondegård (flere tusinde kroner pr. stel) . Så jeg tænkte at købe fra en fabrik i stedet :). De skal være forskellige størrelser, da jeg laver alt fra lampeborde (50x50 ca) til spiseborde (80 x 180). Jeg køber også brugte - hvis I har nogen....

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 30-03-08 18:56

Du kan jo evt kontakte http://www.skave-nedbrydning.dk/ - de har lidt hvert, og meget af alt

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-03-08 19:20

hvor i landet bor du , er noget nemmere at hjælpe hvis vi ved i hvilket område man skal lede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-08 19:46

Du finder garanteret ikke nogen der "massefremstiller" - det kan de sgu ikke leva af.....

Klientellet er nok begrænset

Gå selv igang i garagen

Kommentar
Fra : sissebruel

Dato : 30-03-08 19:54

Ha ha Refi! Der er sgu klinker over det hele, så ikke noget svejs her... :)

Jeg bor i Helsingør...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-08 19:57

Byg til

Starthjælp til egen virksomhed kan erhverves hos kommunen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-08 19:58

Bortset fra det kan du sikkert komme gevaldigt ned i pris hvis du hos smeden bestiller 50-100 af gangen...

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-03-08 19:58

ja derovre kender jeg ikke så meget til hvad der er af muligheder
havde du boet i den fornuftige del af landet havde det ikke været et problem *G*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-08 19:59

Alternativt slå dig sammen med en der KAN svejse og har et svejseværk.....

Så er der 2 hobbyister der nyder godt af hinanden....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-03-08 21:33

Hvor mange ka du feks aftage og i hvilket prisleje regner du med få sådanne stel prøv at gi et par eksempler Sagde smeden

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-03-08 22:01

Prøv at tage kontakt til Kvindesmedien, det er nogle dygtige piger, der kan deres kram
Citat
Derudover kan du aftale bestillingsopgaver – hvis du f. eks. ønsker et møbel eller noget andet i nogle bestemte mål, materialer eller har din egen idé til ”drømme-bordet”.
Vi giver altid et uforpligtende tilbud på alle bestillingsopgaver. Du kan også forhøre dig om priser via mail.

http://www.kvindesmedien.dk/?pageid=2&catalog=Butik_&_Værksted

Kommentar
Fra : sissebruel

Dato : 30-03-08 22:14

Sunowich - kun enkelte i starten, fx 1 stk Ø70, 1 stk 60x60 og 1 stk 80 x 120. Stilart - tjek hende her:
http://www.mereteguldborg.dk/ - det er den stil. Pris? Hva siger du til en tier stykket ?

Kvindesmedien - god mulighed!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 03:07

Ja det lyder godt med den der kvindesmedie Der ka du nok få dem til en femmer Har du evt tænkt på gamle trædesymaskineborde ?? Ellers må du se om du kan få en kontakt til kina

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-08 15:42

Jeg kom forresten til at tænke på om du ikke kunne tage kontakt med det lokale AMU center .
For mange år siden da jeg boede i DK var jeg på et svejsekursus ved et AMU center og der svejsede vi ting til et lokalt firma .Jeg mides at det var betydeligt billigere hos dem som ved den lokale smed ????
Men ting ændrer sig jo ...

Godkendelse af svar
Fra : sissebruel

Dato : 31-03-08 16:30

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : zederkof

Dato : 21-04-09 11:18

Understel til borde kan du feks finde hos www.zederkof.dk kik under borde.