/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forrør til cpi
Fra : kan2
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 25-02-03 23:13

What'up!
Jeg har i tankerne at montere et nyt forrør... Det bliver formentlig et helt kit, med nyt gasspjæld, tilpasset dysse, pakninger og så'n. Dette kit fås så vidt jeg kan se, kun med et 45'er rør. Ellers ville jeg blot sætte et 70'er rør på og købe alt det andet ved siden af (altså spjæld, dysse etc.). Er der nogen som har erfaringer med denne form "konstruktiv ændring" (elsker det udtryk, hehe) så ville det være fedt lige at få et godt råd: Ska det være et 45'er kit eller et 70 km/t kit. Og hvor meget vil den rykke efter montering... Hjælp mig!

Kommentar
Fra : bravoboy

Dato : 02-03-03 20:30

dU SKAL ta' et 70 rør og så kommer du fremad

Kommentar
Fra : bravoboy

Dato : 02-03-03 20:30

dU SKAL ta' et 70 rør og så kommer du fremad

Kommentar
Fra : rda1

Dato : 09-12-04 16:23

ang. forrør til cpi i skriver at man skal ta`et 70 rør , men på thansen er der da kun "forrørskit45 km/t"
har det et andet navn ??. jeg har købe en cpi oliver som er "pillet lidt ved" så den kunne køre stærker men fyren jeg købte den af er blev stoppet og der er kommet det orginale udstødning på igen og nu kan den ikke køre særlig godt max 30 km/t , gearingen/lejer skulle være ok det er blodt udstødningen det er galt med . er der nogle der har et godt råd ?? hilsen fra en "gammel" fyr som kun har forstand på knallerter fra halvfjerseren .

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 30-09-05 21:21

rda1
http://www.kgi.dk/nav.php
kan du købe et forrør uden begrensinger
jeg er selv 50 år og kender godt de gamle knallerter , bore, hakke ,plane topstykke på en glasplade med sandpapir på ,og ( puck ) 14 tænder forand og 34 tænder bag , ja så gik de godt
men sådan er det ikke i dag
nu er der kun begensinger der skal fjernes , der er jo scooter der køre hurtiger i andre lande , så i dk sætter de begrensinger på ( forrør så den ikke kan komme af med udstødningen og ringen så varitoren ikke kan klemme helt sammen , hvis ringen i variatoren er fjernet så køre din kilrem jo højre op og din scooter får højer fart
ellers prøv at kikke på
http://www.scoot.frac.dk/
tryk på pil skiven
den inderste af varitoren køre ud og presser kilremmen op på din variator ,men hvis skive sidder der kan din varito presse samme ind til skiven og kliremmen køre ikke så langt op
jeg vil gerne se ud som jeg køre lovligt , uden at det vækker opsigt , men også noget fart
så et nyt forrør og ringen fjernet og en ny dysse mellen 66 til 80 i karboratoren du skal prøve dig frem med dyssen start oppe fra og ned indtil scooteren køre godt ) pas på med at køre med for lille dysse