/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Guldbryllup - kort ?
Fra : miss.veronica
Vist : 19628 gange
89 point
Dato : 28-03-08 01:11

Hejsa (hmm prøver igen, havde ellers skrevet en masse, men den oprettede ikke indlægget)

Nå, men sagen er at jeg skal til guldbryllup hos min mormor og morfar på lørdag, og jeg er pinligt nok, ret dårlig til at skrive kort..

Jeg kunne selvfølgelig nøjes med at skrive "Tillykke med den store dag og bla bla bla"
Men jeg føler jeg skal skrive mere end dette - kortet er også fra mine mindre søskende (9 og 16år) vi mistede desværre vores mor sidste år, så derfor jeg gerne vil have et pænt kort skrevet til dem.
Da jeg føler, at eftersom vores mor ikke er her mere, så skal vi være der istedet for hende.
Og eftersom jeg ej har skrevet nogen sang (ja logisk nok, når jeg ej heller kan finde ud af at skrive et kort) - og jeg har ej heller skrevet nogen tale..

Så er der nogen der har nogle idéer til hvordan dette kan forfattes? Måske gerne med et digt, vers eller lign. i det.

På forhånd tak!

Christina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 02:56

Kondolerer med din mor, det er trist at stå uden mor i en så ung alder, jeg gætter på at du ikke er ret mange år ældre end dine små søskende, tag nu ikke ansvaret så alvorlig at det bliver en belastning, din morfar og mormor savner selvfølgelig deres datter (jeres mor) men lad være at føle et for stort ansvar som den ældste. Du skriver ikke om det er et Tillykke kort som skal stå alene, eller det er et kort som skal være bundet på en gave, i det sidste tilfælde ville det sikkert være en god ide med et lille digt, vent og se når poeterne kommer og læser dit spørgsmål, her er faktisk nogen, som jeg tror kan skrive et digt for dig hvis du beder dem om det. Herunder kan du læse hvad jeg gjorde da jeg var i en (tror jeg) lignende situation.
Jeg er heller ikke nogen stor forfatter, undgår faktisk helst at skrive breve, selvom jeg ved modtagerne bliver glade for brev, så er det så forbasket svært at finde på noget at skrive, for et par år siden var der et krondiamant bryllup i familien, de gamle mennesker holdt ikke fest for andre end børnene, vi andre som var længere ude blev enige om at skrive et brev, ikke et kort bare med Tillykke på, vi skrev så et brev hver og samlede dem i en stor konvolut, for at få ideer gik jeg i gang med at se gamle billeder igennem, der var jo en historie til hver billede, og da jeg først kom i gang med skriveriet kom brevet til at fylde tre tætskrevne ark, om de oplevelser vi havde haft sammen, til de forskellige former for familie sammenkomster, mine søskende og fætre/kusiner gjorde det samme, jeg har siden hørt at det var noget af det de blev allermest glade for, og af brevene blev læst igen og igen, ikke for at du skal gøre det samme, men måske kan du få nogle ideer og komme videre, ellers vent til de kreative brugere vågner

Kommentar
Fra : miss.veronica

Dato : 28-03-08 03:23

Jeg er 28 - så en del ældre ;)
Det er et kort til en gave - og ja, som så mange ældre mennesker, så har de stort set alt, så gaven er noget så opfinsomt et gavekort til Silvan!
Derfor jeg gerne vil have et pænt kort til dem - synes den er så let sprunget over, med det gavekort.

Ja, jeg ville gerne kunne skrive om en masse oplevelser med dem - men jeg skal tilbage i barndommen før der kommer nogle frem, mine søskende kender desværre ikke deres mormor og morfar særlig godt, da de flyttede til den anden ende af landet for ca. 10 år siden..

Men 1000 tak for svaret :)

/Christina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 03:33

Citat
synes den er så let sprunget over, med det gavekort
jeg er enig med dig, det må gerne være personlig, men vent og se når de kreative vågner så kommer der flere forslag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 09:46

Du skal d ahave dine søskende med på at lave det kort / lykønskning.
Sæt jer sammen og lav det, så det er fra jer alle 3.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-03-08 14:35

Kan du ikke nå og få lavet et billede af dig og dine søskende?
På kraftigt fotopapir kan det godt bruges som kort.
Billedet siger mere end ord, og så slipper du for at rode dig ud i digtning.. Det kan være nok bare at skrive: Tillykke mormor og morfar, fra xx og yy og Christina.. --på bagsiden.. -Eller indeni hvis du får trykt billedet på den ene halvdel af et fotopapir, der så foldes som et kort..
Bedsteforældrene vil ELSKE at få et fotografi af jer...

Når gaven er et gavekort, så er det måske en ide at give det sammen med en buket blomster?

Sig mig, er det I MORGEN I skal til guldbryllup? Eller næste lørdag?

Kommentar
Fra : miss.veronica

Dato : 28-03-08 20:45

Hehe det er imorgen!!!
Ja - må lige se om jeg kan finde ud af kameraet - og ja, havde regnet med at få købt en buket - men ja, lidt svært når vi skal køre kl 5 i morgen tidlig..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 21:43

Store tankstationer har måske en buket.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-03-08 22:09

Hej - du er godt nok sent ude

Men hvis du kan bruge det, jeg lige har brygget sammen, så værsågod

Ikke til Nobelprisen, men måske lidt mere personligt end et købekort.
Rigtig god fest, og tillykke med mormor & morfar

Tillykke med dagen - hvor er det dog godt,
I mødte hinanden og klared´ det flot.
50 år er gået - i solskin og blæst,
Idag skal I fejres med gaver og fest.
Tillykke med guldet - vi håber, I får -
en super god fest - og humøret består.

Kærlige hilsner fra xxx