/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
revisor
Fra : Rikipe
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 25-03-08 07:07

Hvad koster en revisor ca. og er der noget man skal være opmærksom på når man skal anskaffe en revisor til et lille enmands firma?
Og hvad med forsikring, hvor skal man forsikre sig? Det er inden for ejendom og haveservice.
Hilsen Rikipe

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-03-08 07:10

Du er nød til, at kontakte en revisor for den konkrete opgave, som han skal lave for dig. En erhvervsansvarsforsikring er en fornuftig forsikring at have, hvis du skulle komme til pådrage dig et erstatningsansvar. Løsøreforsikring på dit værktøj/maskiner osv. Det er nok i starten.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-03-08 07:31

En revisor er meget dyr. Udgifterne kan let løbe op i 20.000 kr. pr år, hvis revisoren bare skal lave årsregnskab, selvangivelse m.m.
Da det kun er et enkeltmandsfirma kan du lave regnskab selv. Er der ting du er i tvivl om er skat meget flink til at hjælpe. Diverse regnskabsprogrammer klarer momsafregning for dig.
Du skal selvfølgelig have forsikringer. Erhvervsansvarsforsikring mener jeg er pligtig og du skal også have dit inventar forsikret med tyveri, brand, tabt arbejdsfortjeneste m.m. Hør flere selskaber, da prisen svinger meget, men også dækningen svinger meget fra forsikring til forsikring.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 25 point
Dato : 25-03-08 09:55

HVIS DU SELV LAVER DIT REGNSKAB TIL DAGLIG, OG KUN SKAL BRUGE EN REVISOR TIL ÅRSREGNSKAB OG SELVANGIVELSE, LIGGER EN STATSAUT. REVISOR PÅ 10-15,000KR OM ÅRET, SÅ KAN DU OGSÅ I LØBET AF ÅRET RINGE OG FÅ GODE RÅD.

DU KAN OGSÅ KØBE DIG TIL, AT REVISOREN TIL AT BEGYNDE MED TJEKKER DIT KVARTALSREGNSKAB, INDTIL DU ER GODT INDE I AT LAVE MOMSEN.
DET KAN GODT BETALE SIG, EFTER ET PAR GANGE KAN DU FORMODENTLIG SELV KLARE DEN DEL, SÅ DET KUN ER ÅRSREGNSKABET.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : gunmandy

Dato : 31-03-08 17:53

Hvis jeg var dig ville jeg koncentrere mig om arbejdet, tjene nogle penge på det du kan og er god til også få fat i en bogholdere som kan ordne det meste også på distance.
Bogholderen kan klargøre det hele til en revisor, men egenligt tror jeg ikke det er et krav med en revisor til et mindre firma (læs omsætning)
mht. til forsikringen så er det min erfaring som selvstændig i 20 år at du skal være meget uheldig eller med andre ord så er det billigere at betale skaden selv end at betale til forsikringen de år du er fri for skader er lige ned i foret så, hvad der er sparet er tjent !
Min Tryg(ge) forsikring ville have ca.15.000,- om året,og det eneste det er gået galt med ja det var en smadret rude til 6000,- så 20 år af 15.000,-(300000,- minus ruden til de 6000,-) giver en gevinst på 294000,-det er da også en form for penge
har du brug yderlig hjælp så skriv har selv lige fået fat i en bogholder (distance) det virker fint over telefonen samt nettet.jeg er ny herinde så jeg ved ikke lige hvordan man laver et link eller lægger sit nummer.men håber du kan bruge rådet. er ved at få magten. Dejligt

Godkendelse af svar
Fra : Rikipe

Dato : 16-04-08 18:52

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-04-08 22:36

SELV TAK RIKIPE, HÅBER ALT KOMMER TIL AT GÅ GODT FOR DIG,
HELD OG LYKKE MED DET HELE.

MVH AG112