/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
måder at strække huden på?
Fra : dværgen
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 25-03-08 02:46

Efter en ulykke og operation i hånden er huden er meget stram inde i hånden og ville jeg høre om der var nogen der kendte til måder at strække huden jeg tænkte at hvis huden kan strække sig når du bliver federe så kan den vel også stække sig i hånden. Der mangler omkring et par mm hud inde i hånden. ????? tak på forhånd.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 25-03-08 02:54

Jeg ved det ikke helt men jeg har haft en sæbe med kreatin i, hvor der stod at det gjorde huden flexibel, så hvis man kan få en creme med det tror jeg det virker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-03-08 03:19

Der er jo hos de fleste ikke noget fedtlag under huden på indersiden af hånden, så det underliggende væv skal følge med, på den anden side er huden jo alligevel flexibel da der kan danne sig en bule ved infektion efter en rift eller et bistik.
Lige nu er det nok arret der strammer mest.

Jeg vil sige træning, men det tager lang tid, måske skal Du blot bruge hånden almindeligt.
Jeg manglede selv lidt hud på oversiden af en finger efter en skade, den var helt bøjelig igen efter 1½ år.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-08 12:01

Mild træning og så vokser suden, så den kommer til at passe. Det tager nogen tid.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-08 13:10

Hej
Det er da klart at der mangler hud, det er brugt til at danne arvævet. Forestil dig bare at man har en revne i et stykke stof og man syr de åbne kanter sammen. Stoffet vil også stramme. Efterhånden vil den sunde hud omkring arret kompensere for "tabet" - men det tager tid.

Min yngste søn fik flækket sin hånd totalt og de dygtige håndkirurger på Odense Universitets Hospital fik "ordnet" hånden noget så flot, med fuld bevægelighed i alle fingre. Et lille stramt ar er der på oversiden - men det generer ikke. Så ting tager tid!.
Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : dværgen

Dato : 31-03-08 13:14

Tak for svaret ingelein.

og ja de er gode der inde i odense

men da der er gået mere tæt på 7 måneder siden ulykken begynder man at blive lidt utålmodig men jeg vil se tiden an og så håbe på at det kommer.
og det er da rart at vide at andre der har været ude for det samme er kommet sig næsten helt igen. så tak for svaret ingelein

og tak til alle jer andre der har svaret.