/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
TDC Kabel på PC....
Fra : bimbobo2
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 21-03-08 20:34

Hej,
jeg har fået TDC Kabel til at køre på PC via Media Center i Vista..
Jeg er næsten tilfreds med billedskvalitet, men vil gerne prøve at optimere kvaliteten..
Jeg har en Pinnacle TV Hybrid kort Vista kompatibel...

Min PC er en Dual Core E8400 3.0
GForce 8600GTS 512 DDR3
2 GB DDR2 Ram
Skærm Philips 19" 190X 2ms
Fullrate 10/1 Mbit forbindelse
Vista Ultimate

Der er kun et andet fjernsyn i huset og signalet der er kanon godt

Hvordan kan jeg sikre mig, at i det stik jeg bruger til PC er sinalet lige så godt?

Jeg ved at TDC manden har sat en forstærker på loftet dengang vi fik TDC og Webspeed til at køre.
Nu er WebSpeed væk...

Jeg ved, at man ikke kan forvente samme kvalitet som et almindeligt TV apparat, men kan jeg gøre noget det det? Det TV kabel fra stik ti PC er den dyreste/bedste jeg kunne finde....

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-08 20:53

HDMI fra komputrt til skærm.....

Men det er jo ikke sikkert din skærm kan klare det...

Så næstbedst DVI

Og trediebedst VGA (det er sikkert det du har)

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 21-03-08 22:14

Jeg har kun 2 DVI stik ud af grafikkortet, og skærmen er koblet til et af de 2.

Hvordan forbedrer/tjekker jeg om det er signalet fra TV stik som skal forstærkes?

Mit grafikkort er her: http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=63&sub_id=130

Mit TV tuner er her: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Vista+Companion/PCTV+Tuner+Kit+for+Windows+Vista+Documents/Technical+Specifications/PCTV+Tuner+Kit.htm

Kan I fortælle mig om jeg kun kan koble det til DVI eller via composite video? Jeg har kabel som passer.

Mit Skærm er Philips: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=190X7FB/00&scy=dk&slg=DAN

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-08 08:50

Hvis skærmen kan klare de forskellige tilslutninger er ALT bedre end vga.....

Så det er et spørgsmål om HVILKE forbindelser du har på SKÆRM og GRAFIKKORT/SKÆRMKORT...

Dvi er udmærket...

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-03-08 09:10

..tak Refi, men er der så andet jeg kan gøre for at forbedre signalet fra TV tik til PC?

Hvis jeg riger til YouSee for at få tjekket de 3 TV stik, skal jeg så selv betale eller er det en del at "abonnement", at de skal tjekke om alle stik er lige gode?
Mvh

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 22-03-08 09:48

Citat
Hvis jeg riger til YouSee for at få tjekket de 3 TV stik, skal jeg så selv betale eller er det en del at "abonnement", at de skal tjekke om alle stik er lige gode?

Du har vel kun 1.... (eller betaler du for 3 ? )

At alle andre også virker skal du "kun" være glad for.....

Citat
Jeg er næsten tilfreds med billedskvalitet, men vil gerne prøve at optimere kvaliteten..

Du får den næppe bedre uden at investere i et andet TV-kort...
Der er 100vis at vælge imellem og du får generelt hvad du betaler for....
Men forbedringerne giver ikke det store - så er du "næsten" tilfreds - får du det næppe bedre...

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-03-08 10:08

Tak for svaret refi.
Selvom det ikke svarer helt på mit spørgsmål, så er det OK..