/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
manglende læsning dvd-rw
Fra : Frederiksen
Vist : 520 gange
200 point
Dato : 21-03-08 10:57

mit cd-rom drev ka ikk læse dvd-rw skiver længere,fra det ene øjeblik til det andet. Alle andre skiver går det fint med,blot ikke når jeg skal brænde på dvd-rw, så kan den ikke læse skiven. Hvis jeg går ind på drevet kort tid efter jeg har isat skiven,går det hele i stå og "programmet svarer ikke" kommer frem. Hvis jeg venter og venter sker der intet,og hvis jeg så åbner et program der bruger drevet,vises det som tomt. Det samme hvis jeg dobbeltklikket på drev-bogstavet henholdsvis tidligt og sent. Har prøvet det før hvor jeg endte ud i at måtte genindstallere XP, før jeg kunne bruge dvd-rw skiver igen,men håber at en eller anden kender en løsning på mit problem så jeg undgår dette drastiske og tidskrævende skridt. Har renset og renset, gendannet systemet flere gange, prøvet at deaktivere/aktivere drevet som vises at fungere korrekt,lige lidt hjælper det??Og som skrevet, er det ikke til at sætte problemet i forhold til nogen handling jeg ellers har foretaget mig med pc`en, igår ku jeg fint brænde et par dvd`er ,idag ka jeg ikk øvvv

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-03-08 11:32

Hvad har du liggende på din dvd, for et stykke tid havde jeg samme problem,
jeg havde et spil eller en exe fil der ikke ville loade, så noget kunne tyde på din MS installer ikke virker.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=windows+installer&meta=
Min gik dog igang efter ca 15 minutters venten.
Og jeg installerede ikke noget fra MS.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-03-08 11:35

Prøv eventuelt at sætte dit drev til ikke at automatisk læse dine dvd´er.
Højreklik på drevet i C:/ under egenskaber - automatisk afspilning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-08 11:45

Citat
mit cd-rom drev ka ikk læse dvd-rw skiver længere

Det har det ALDRIG kunnet

Nå spøg tilside - det er forhåbentligt et DVD-rom drev

Gå ind på drevets hjemmeside og opdater firmware til drevet...

Da det er sket for dig tidligere er det sandsynligvis fordi det ikke KENDER dine skiver, men alligevel af og til "accepterer" dem....

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 21-03-08 12:06

det har intet med at installere at gøre og HAR prøvet uden automatisk afspilning. Prøver en opdatering

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-03-08 12:13

Ciat
det har intet med at installere at gøre

Hvilke filer ligger der på din DVD skive.

Hopper fra her.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 21-03-08 13:05

har nyeste firmware

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-08 13:25

Så er der "kun" NYT DVD-drev tilbage...

Det er tilsyneladende ved at stå HELT af....

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 21-03-08 19:51

tror ik det nødvendigvis betyder et nyt drev,som sagt funkede det hele upåklageligt sidste gang problemet opstod og jeg genindstallerede XP. Tror måske et eller andet i registreringen der er gået kage i,men tør ikke rode med den medmindre der var en der selv havde prøvet det, som kunne fortælle mig hvad jeg skulle gøre. Det tæller ox imod et nyt drev,at den uden problemer læser alt andet end netop dvd-rw skiver. Som om der er en ny nøgle der fortæller den at dem kan den altså ikke læse mere Lar`lige spørgsmålet stå lidt endnu, ka se ved søgning på drev-navnet at andre har samme problem, der er enkelte forskellige skiver der pludselig ikke ka læses, f.eks. cd-r , mens andre stadig kan. Drevet er et NEC DVD_RW 4551A

Annuller spørgsmålet
Fra : Frederiksen

Dato : 22-03-08 10:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål