/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Underligt telefonnr.
Fra : granner01
Vist : 961 gange
200 point
Dato : 21-03-08 10:09

Hjælp!
Jeg er lige blevet ringet op på min mobil af et laaangt nummer. Nummeret kender jeg slet ikke.

Det er på 13 tal og starter med 2348023xxxxxx.

Er der nogen det kan hjælpe med at finde ud af hvilket land nummeret kommer fra?

Jeg har familie i både USA og i Australien, men kender ingen telefonnumre i de lande.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-03-08 10:18

Prøv at ringe nummeret op - så får du det bedste svar!

Clou

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-08 10:20

Er der et plus foran?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-08 10:22

Umiddelbart ser det ud som om det er fra Nigeria.

Du har vel ikke reageret på en mail om at du har 400.000.000 USD til gode et eller andet sted?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-08 10:27

Jeg har aldrig reageret på mail hvor jeg ikke kender afsenderen.

Jeg vil ikke ringe nummeret op for jeg kan jo risikere at jeg kan få en ny bil for det beløb det vil koste mig at ringe op.

Men jeg har to unge niecer i Australien og de er forældreløse, så det kan være en af dem måske? Jeg kan ikke finde ud af det, jeg har søgt på internettet, jeg det er noget jeg ikke kan finde ud af.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 21-03-08 10:30

http://www.kropla.com/dialcode.htm

Hvis der er et + foran nummeret så er det fra Nigeria

Australien har +61

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-08 10:31

ps. USA har +1

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-08 10:37

Og der er et +2 foran i det nummer der har ringet til mig.

Det trøster mig at det ikke er Australien. Så er alt godt der.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-08 10:38

Som du har skrevet det er der +234

Eller er der +2 og så det nummer du har skrevet i øverste indlæg?

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 21-03-08 10:41

Tak for svaret Kortoververden. Og tak fordi jeg ikke skal bekymre mig om de unge i Australien. Vi skriver sammen, men der går jo nogle dage med et brev.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-08 10:42

234 = nigeria

http://hotstart.dk/faktasiderne/default.aspx?id=1

men om der også er 13 cifre ?????

ring til nummeroplysning og få at vide hvor det kommer fra

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-08 11:02

Nummeret har 13 cifre og er +2348023013995

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-08 11:33

Måske du kan bruge denne side??

http://www.phonebookoftheworld.com/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-08 12:26

Lidt off-topic....

Har pigerne ikke adgang til en computer eller netcafe ?, det er billigere og hurtigere end breve og telefon.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-08 16:23

Mine niecer i Australien er flyttet meget, så forbindelsen er sporatisk. Mine børn fik på et tidspunkt deres e-mail, men den virker ikke mere. Jeg skal ind på den Australske ambasade i næste uge for at få hjælp til at finde dem, bare så jeg er sikker på at sende brevene det rigtige sted hen. De er begge først i tyverne, så de er meget mobile.