/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Import region 2
Fra : Dudder
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 20-03-08 15:53

Jeg står og skal købe en dvd over nettet, så står der Import region 2 - hvad betyder det ??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-03-08 16:01

- dvd beregnet til brug i Europa og Japan...

http://hometheaterinfo.com/dvd3.htm

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-08 16:01

Ingen ko på isen, DK er i region 2

6.2.1.1. DVD-regionskoder
En DVD kan være regions-beskyttet. Da man udviklede DVD-konceptet, valgte man at dele verden ind i 6 regioner, sådan at en DVD-film udgivet i en region kun kan afspilles af en DVD-afspiller fra samme region.

Danmark tilhører region 2, hvilket vil sige, at en DVD-afspiller købt i Danmark har regionskode 2, og kan derfor kun afspille DVD-film med regionsnummer 2.

Dog findes der et syvende regionsnummer (kode 0), som dækker over alle regioner. En DVD-film med regionsnummer 0, kan afspilles af alle DVD-afspillere; og en kodefri DVD-afspiller (med regionskode 0) kan afspille alle DVD-film uanset regionsnummer.

Når du vil afspille en DVD, skal du sikre dig at der er overensstemmelse mellem regionskoden på DVD-filmen og regionskoden i DVD-afspilleren. For mere information om regionskoder se eventuelt DVD Regions Explained .

http://www.linuxbog.dk/applikationer/applikationer/spille-dvd.html

Godkendelse af svar
Fra : Dudder

Dato : 20-03-08 16:05

Tak for svaret Nordsted1.