/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan ikke oprette forbindelse.
Fra : arnely
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 19-03-08 08:36

Efter og have opsat mit Linksys WRT54G, med sikkerhed og hele baduljen, kan den ene PC ikke komme på netværket.

Den ene PC køre med Vista og den anden med XP. Det er den med XP som der er problemer med.
Jeg kan se netværket, og når jeg trykke på ”Opret forbindelse til netværket” kan jeg ikke opnå forbindelse. Har prøvet og køre en reparer netværk men det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 19-03-08 09:15

Har du IP kode opsætningen sat op på begge pc er

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-03-08 09:31

Øh godt spørgsmål, men jeg har fuldt denne vejledning http://www.datanord.dk/vejl-linksys-router.pdf

Den PC med Vista på køre uden problemer, men den med XP kan ikke komme på. Den kan godt se netværket, men det er alt.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-03-08 10:31

Måske skal du ind og give decideret tilladelse til, at netop dén computer må komme på...? Kan ikke lige huske, hvad det hedder, men hos os er det sådan, at der er skrevet, hvilke MAC-"ting", som har adgang.

Men vi kører begge med XP, og jeg ved ikke, om det gør nogen forskel...

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-03-08 10:44

der er igen problemer med og komme på netværket og nettet, før jeg opsatte krypteringen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-03-08 10:53

Vi kører uden kryptering, men med "MAC-adgang"...

Det var på en af utallige anbefalinger, fordi du dermed jo spærrer for, at andre kan komme på dit netværk - og fordi kryptering vist gør det hele meget langsommere...!?

Men der er så mange kloge IT-folk herinde, så der skal nok komme et ordentligt svar.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-03-08 11:00

Ja vi får og se

Annuller spørgsmålet
Fra : arnely

Dato : 19-03-08 14:40

Har selv løst problemet.

Fejlen lå i at denne her SMCWUSB-G 802,11g Wireless USB 2,0 Adapter # 2 ikke var opsat til og køre sikker trådløs.

God Påske