/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
plejefamilie
Fra : jettemichael
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 17-03-08 19:18

jeg er i den ulykkelig sitiatin at jeg måtte sende min datter i familiepleje på grund af vold og druk i hjemmet men nu tro plejefamilien at det er deres datter men hun er min

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 17-03-08 19:20

skal lige tilføje at jeg har en god og kærlig mand nu og livet er skønt har dog lidt med psyken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 19:36

Det er helt klart din pige og det er der ingen der kan lave om på .At din pige er kommet i en plejefamilie er jo godt ud fra den situtation som du beskriver var grunden til hendes flytning.Det er jo så samtidig godt at den plejefamilie der passer dit barn er en god plejefamilie som tager sig af dit barn og behandler hende som deres egen. Det du skal er at vise systemet at du efterhånden er i stand til at tage dig af hende i form af forlængede samværd startende med en time mere end normalt og så oge tiden i er samme i samarbejde med socialbehandleren og med tiden måske på week-end og lidt ferie til sommer. Det er et langt sejt træk som også kræver noget af alle implicerede

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 19:37

oge =øge

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-08 19:51

Hej jettemichael - jeg forstår, at du er i en virkelig svær situation- du har også lige spurgt om råd vedr. teen-age barn.

Jeg ved, at mange kommuner tilbyder kurser/støtte til forældre i jeres situation. Du må tale med din sagsbehandler om mulighederne.

Citat
Forældre, der ikke er i stand til at drage tilstrækkelig omsorg for deres børn, har brug for hjælp. De fleste forældre vil gerne påtage sig ansvaret for deres børn. Men de mangler redskaberne. Andre forældre mangler den grundlæggende forståelse for, at de har et ansvar, og hvad ansvaret indebærer.

http://www.fm.dk/1024/visPublikation.asp?artikelID=9552

Alle gode ønsker fra mig

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-03-08 19:54

Man har sine børn i pleje, i SAMARBEJDE med plejefamilien og kommunen.

Bed om et møde med din sagsbehandler og plejefamilien, og forklar at det går meget bedre i
familien, og at I gerne vil at have sat samværet op.

Yderligere samvær sker gradvist, og skal efter et stykke tid bedømmes igen, og man skønner så om tiden kan blive forlænget eller om det er et dårligt valgt tidspunkt.

Barnet vil og vil altid være dit/jeres, plejefamilien har barnet som erstatning for jer, imens det
går skidt, og er (kun) deres arbejde.

Held og lykke med fremtiden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-08 21:11

jettemichael

Er det din datter på 14 år, der er "sendt" til en plejefamilie ??

Citat
Dato : 17-03-08 15:18

--------------------------------------------------------------------------------
tak for de mange gode råd ind imellem er vi pgså nærmest slyngveninder men tid tider er jeg og far nogle sure mokker men homonerne koger jo og hun har det nok heller ikke for sjov men vi har en datter på 33 år hende var der ikke noget med men den lille er jo en efternøgler vi har en dreng på 16 han er god og kærlig ikke at han sidder hjemme nej han går til fest som de jo gør i den alder og så må han jo alt men vi kommer igennem det tusinde tak til jer alle

Citat
Dato : 17-03-08 16:48

--------------------------------------------------------------------------------
tilde 38 piger er være end drenge har to drenge på 16 og 21 ingen store problemer med dem

http://www.kandu.dk/Spg118605.aspx

Det spørgsmål stillede du i går den 16.03.08 !!!!

Er din datter kommet i familiepleje i dag ???

Tænk på din datter, så hun får det bedst muligt. Hvis hun på nuværende tidspunkt har det bedst hos plejefamilien, så lad hende være der.

Men jeg tror, du har mange problemer, som du nok bør tale med en læge/psykiater om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-08 23:16

Hej jettemichael

Jeg tror du skal snakke med socialforvaltningen i din hjemkommune eller SR-Bistand http://www.sr-bistand.dk/

og ikke lytte for meget til en eller anden hjemmestrikket opskrift på hvordan han mener du skal gebærde dig for at få din datter hjem igen. Det fremgår af nedenstående citat hvad han mener du bare skal gøre. Men det er ikke bare, og det er dybt uansvarligt og groft at slynge sådan noget crap ud, i forsøg på at fremstå som en bedrevidende socialinspektør og dermed prøve at bilde dig ind, hvad han mener du skal gøre, for at få din datter hjem igen.

Vedkommende er klunser, kantstensmekaniker og uautoriseret cykelsmed, og ved ikke en skid om børn, familiepleje og anbringelser uden for hjemmet. Jeg kan se, at han allerde er ved at arrangere ferie for dig og din datter til sommer.... her om 3 mdr. LOOL Han er ikke rigtig klog.

Citat
Det du skal er at vise systemet at du efterhånden er i stand til at tage dig af hende i form af forlængede samværd startende med en time mere end normalt og så oge tiden i er samme i samarbejde med socialbehandleren og med tiden måske på week-end og lidt ferie til sommer. Det er et langt sejt træk som også kræver noget af alle implicerede

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 18-03-08 09:42

hun kommer her tit ja jeg skrev om tenager ans men det var jo for at få gode råd når hun er hjemme hun er her hver anden weekend har lige fået en hest af plrjefamilien til 37000 godt de er gode ved hende men de glemmer ind imellem at hun er min datter

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 18-03-08 09:45

syntes du er lidt hård ans jeg ser min datter tit men der er lidt med plejefamilien

Godkendelse af svar
Fra : jettemichael

Dato : 18-03-08 09:46

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 18-03-08 09:53

olsen 50 tak for dit gode svar mange er jo efter en når man som mor må sende sin datter i familiepleje men jeg gjore det for at hjælpe hende men det var ikke min mening at de skulle tro at hun er deres de gør så hun altid skal noget sakl lige sige at hun kommer her tysinde tak for dit søde svar mvh jettemichael

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 18-03-08 09:55

til ans går til psykiater

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-08 10:42

jettemichael

Jeg er ked af at du har opfattet mit indlæg som at være hård ved dig. Det var bestemt ikke min mening.

Du har i et andet spørgsmål skrevet, at din far døde for ikke så lang tid siden. Det er ikke nemt at miste et familiemedlem. De fleste af de efterladte bliver mere følsomme, og der skal ikke meget til før man synes, at alt går imod en.

Jeg mener stadig, at du skal tale med nogen om det. At jeg så henviste til en psykiater, det skal du ikke tage ilde op. Jeg tror, at han/hun vil kunne hjælpe dig. Du har så meget at "bære" på.

Det var venligt ment.

God påske

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-03-08 11:24

Selv tak og god påske