/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vurdering af rep. pris
Fra : jensostenfeld
Vist : 999 gange
100 point
Dato : 16-03-08 20:41

Hej!

Jeg har lige fået min bil forsøgt synet uden held. Jeg vidste nu nok, at det ikke gik.

Bilen er en Passat Court st. (Passat 4) fra 9. måned '96, 1.8 benzin. 275.000km.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I vurderer det koster at få følgende lavet (dvs både dele og arb. løn - en færdig rep.):

Anvend en "typisk" værkstedspris (ikke hvad man kan krejle sig til eller blive snydt for) - og priser incl. moms.

Det vil være en stor hjælp, hvis der kan komme pris for hver ting.

Nye bremseskiver og klodser begge forhjul
Nye tromler og bakker begge baghjul
Nye baghjulslejer
Ny venstre ydre styrekugle
Nyt tårnleje (McPherson) i venstre forreste fjederben
Nye fjedre og støddæmpere (gas) ved begge baghjul
Reparere to huller ca 4 cm i diameter i undervognen (zone C)
Højre positionslyspære

mvh

Jens

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 16-03-08 21:00

Det er der nok ikke nogen der kan sige dig uden at have set på bilen.
nu skriver du at du vil have nye tromler og lejer i bag det er yderst sjællend at jeg skifter tromler
der skal nok bare nye bakker husk lige at slibe begger yderkanter skrå så de ikke går ind imod slidkanten i tromlen.(så her er der måske penge at spare) så skriver du at begge støddæmper og fjeder skal skiftes i bag fejler fjedrene noget er de knækket (for så kan der også spares her
jeg vil foreslå at du finder et lille landsby mekaniker og lade ham give et tilbud
hvor plejer du at få lavet din bil stoler du ikke på ham for så tror jeg i mange tilfælder bliver det biliger bare at få lavet det på timeløn (skal det give et tilbud lægger de en hel del oveni for at være på den sikker side)
held og lykke med synet
hilsen Tykkemand

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-08 21:02

Et slag på tasken:
Arbl. 900 dele 1000 Nye bremseskiver og klodser begge forhjul
Arbl. 900 dele 800 Nye tromler og bakker begge baghjul
Arbl. 400 dele 400 Nye baghjulslejer
Arbl. 400 dele 300 Ny venstre ydre styrekugle (Sporing 400 ?)
Arbl. 600 dele 400 Nyt tårnleje (McPherson) i venstre forreste fjederben
Arbl. 800 dele 1200 Nye fjedre og støddæmpere (gas) ved begge baghjul
Arbl. 400 dele 100 Reparere to huller ca 4 cm i diameter i undervognen (zone C)
Arbl. 100 dele 30 Højre positionslyspære

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 21:11

Både bremseskiver og tromler kan drejes af og du kan købe uoriginale dele (bare uden navn i men lavet samme sted )osv osv så det er sku da ikke rigtigt til at give en skudsikker pris på såe er der også lige at hvis du kører hen på et autoriseret wv værksted skal du nok lægge et par tusser oven i end hvis du vælger det lille værksted hvor du ikke også skal betale en del af deres bygningsudvidelser mm .

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 21:13

Kan drejes af hvis de ikke er under tolerancen mangler jeg lige Og er der en del rust i er der sikkert mere der skal svejses når først man kommer igang Sådsan er det altid

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-03-08 21:25

spørg et værksted hvis du vil have et seriøst svar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 21:28

Ja du skal sku ikke spørge nogle mekanikere her de ved ikke en skid

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-03-08 21:29

..som har set bilen og dermed kan komme med et seriøst svar..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 21:33

Nå ok troede du var færdig med sætningen Pve

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-03-08 21:35

Jeg regnede ikke med at det behøvede at blive uddybet, da de fleste jo ligesom tropper op på værkstedet med deres bil når den skal laves.

Men bevars, hvis nu om dage også kan lave dem hjemmefra så er det da kun lækkert da jeg hader værksteder og lånebiler.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 21:48

Ja der er bare det ved det at nye biler efterhånden er så tekniske at man ikke selv ka lave så meget uden at have en speciel computer til at fortælle alt om bilens tilstand Der så kræver en masse kurser og opdateringer så på det område bliver man hurtigt overhalet indenom som mek der ikke er aktiv udøvende Men dog er grundlæggende ting som bremser svejsearbejde mm dog stadig noget man kan følge med i

Godkendelse af svar
Fra : jensostenfeld

Dato : 16-03-08 21:56

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-03-08 14:44

Jeg vil mene at du må give ca. 600 kr for sporing, efter og have skiftet styrekugle.
Bremseskiver er så billige i dag, at vi ikke drejer dem, men køber nye.Det er næsten samme pris som at dreje.Nogle biler der det er dyre skiver, de kan det lønne sig at dreje skivene.
alimak