/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
plasticlister
Fra : trimare46
Vist : 4025 gange
500 point
Dato : 16-03-08 14:10

jeg skal bruge nogle hvide, bøjelige plasticlister til at sætte omkring vinduerne i min båd. hvor finder jeg den slags.
jeg har pløjet samtlige bådforhandlere igennem uden at finde noget brugbart.
kunne også forestille mig at det kan høre under campingvognstilbehør, men har ikke kunnet finde det.
er der en kandu-er der kender et firma der laver den slags lister. det må også gerne være hvidt gummi.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-03-08 14:59

Er det de hvide lister som presses ind i en fals i gummilisten for at låse ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-03-08 15:07

Prøv her, desværre ingen hjemmeside

Fåborg Bådebyggeri og Motorværksted ApS
Værftsvej 3
5600 Faaborg
Tlf.: 62 61 02 46
Fax :62 61 06 95 Leverandør af gummilister til vinduer i glasfiberkonstruktioner (Campingvogne).

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-03-08 15:15

det er ikke låselister. mine vinduer er limet udenpå overbygninger og så bliver der en vandret kant rundt i vindueslysningen hvor man kan se glasfiberen og kanten af vinylbeklædningen. den skal så ligge ind mod ruden og ud til indvendig side af overbygningen. det aller bedste er hvis den kan bukkes rundt i vinkel, så den kommer nogle millimeter ned ad siden på overbygningen. så den skal være meget bøjelig. mindste radius ligger omkring 50 mm.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-03-08 15:17

Hvis det er de lister som jeg spurgte om så er de i Katalogen fra Masnedø på side 121.
Du kan downloade katalogen på deres side i PDF.
http://mmc.dk/default2007.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-08 15:26

Du kan garanteret få hjælp her, de er hjælpsomheden selv, og har de ikke listerne hjemme, så skaffer de dem

http://www.ccmarine.dk/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-03-08 18:10

Kunne du bruge en hvid gummivandslange, og skære op langsad, og krænge over, og fastlime med gummifuge.
Til varmtvand har jeg tidligere købt en sådan hvid slange i et campingbutik.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-03-08 18:42

Hej
Hvad med at sætte en ring af krympefolie rundt om ruderne. Jeg tænker på det krympefolie man bruger til søgelænderet. Du ville i så fald blive nødt til at skære listerne op, fordi de er rør. Aner dog ikke, hvordan de opfører sig udenpå acrylrude - for skidtet skal jo varmes/krympes med varmepistol.
Jeg husker at vores bådnabo havde sat ruder på sin store sejlbåd, også klistret på udenpå - så man kunne se al tætningsmassen. Det så rærligt ud!!!
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-03-08 18:44

gå i det lokale byggemarked , og bed om at kikke i deres katalog fra PRIMO , de har et ret godt udvalg i plastlister , også der er beregnet til vinduer
mange byggemarkeder har ikke så mange fors profler hjemme , men de kan alle skaffe dem

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-03-08 18:46

du kan også prøve at sende dem en mail
http://www.primo.dk/Default.aspx?ID=2948

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-03-08 22:13

Hvad med at trække en "kitfals" med hvid fugemasse?

Bjørn

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-03-08 16:11

hør nu her, folkens. det er sgu ikke et gammelt drivhus jeg er ved at lave. jeg kunne jo også tage en gammel tagrende eller havelåge og sætte på. jeg skal bruge nogle pæne bøjelige plasticlister og ikke en skid andet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-08 16:42

Kunne ccmarine ikke hjælpe??

CC Camping & Marine A/S
Trekanten 9-11
4571 Grevinge

Find vej

Telefon: (+45) 59659911
Telefax: (+45) 59659184
E-mail: info@ccmarine.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-03-08 18:12

har prøvet samtlige butikker i den branche. og når man nævner ordet "båd", stiger varen til det dobbelte. der må da findes et firma der handler med plasticprofiler der er bløde og bøjelige og som ser fornuftige ud.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-03-08 18:25

så prøv da primo som tidligere nævnt , de har helt sikkert noget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-08 18:37

Citat
har prøvet samtlige butikker i den branche. og når man nævner ordet "båd", stiger varen til det dobbelte

Betyder det, at du har fundet et sted??

Trøst dig med at de ikke skal skrifte så tit,

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 500 point
Dato : 17-03-08 19:01

Her tror jeg du kan finde det
Citat
min båd skal der sættes nyt plexiglas og lister i er der nogen der har et link til et sted hvor det er billigt at købe disse gummilister.

Kontakt:

Citat
Hos A/S H. Sindby & Co. har vi beskæftiget os med gummiprofiler, kantlister

http://www.sindby.dk/page614.aspx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-08 19:40
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-03-08 20:11

nej,nordsted1, jeg har ikke fundet et sted. det var mere generelt jeg mente.
hellebirgitte er inde på noget der kan smage lidt af det, men stadig ikke en brugbar profil. den skal være i vinkel og den ene side skal være ca 20 mm og den anden behøver ikke være mere end 5mm.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-03-08 20:35

prøv at kontakte firmaet imorgen, jeg er sikker på, de har mere, end der lige vises på hjemmesiden

Citat
Kontakt os
Vi er altid parat til nye udfordringer og opgaver.
Derfor står vi naturligvis klar som en aktiv med- og modspiller til jeres næste projekt/-opgave. Vores medarbejdere er altid klar til hurtig udrykning med vores bud på en løsning, ofte med et økonomisk incitament koblet på.

/S H.Sindby & Co

Bommerhavevej 41, Slelde

DK-7100 Vejle

Tel:+45 75 88 21 22

Fax: +45 75 88 22 40

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-08 00:14
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-03-08 22:43

Hej trimare.
Sidder lige og kigger i kataloget fra masnedø marinecenter. Det set ud til de har dem , men desværre ikke i hvide. Kun i sort. Prøv og ring til dem tlf. 55354000. Håber du kan bruge det

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 22-03-08 21:57

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-03-08 06:34

Selv tak