/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kendskab til lejeloven...?
Fra : queenella
Vist : 756 gange
20 point
Dato : 14-03-08 18:22

Hej

Jeg og min famlie lejer et hus (siden september 2004). Ved lejemålets start skrev udlejer i lejekontrakten, at han leverer vand og tilføj yderligere, at der ikke skal betales vand de første 5 år (altså før september 2009).

Nu vil han så alligevel have betaling for vand. Fra juli 2008 et beløb på 150 kr om måneden og fra januar 2009 skal vi betale forbrug + vandafgift (alt i alt omkring 5000-6000 pr. år tror jeg)

Har udlejer lov til det? Jeg troede bare en aftale var en aftale (jvf. hvad vores lejekontrakt siger). Håber nogle ligger inde med nogle svar, inden jeg går til evt. 'modangreb'

Kommentar
Fra : queenella

Dato : 14-03-08 18:24

ehm... 'min familie og jeg', hedder det

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-08 19:39

Jeg mener bestemt ikke det er lovligt at ændre en skriftlig aftale, men er dog i tvivl.

Du får et helt korrekt svar hvis du henvender dig her

Lejernes Landsorganisation
Reventlowsgade 14, 4.
1651 København V.
Tlf.: 33 86 09 10
Fax: 33 86 09 20
Mail: llodk@llodk.dk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-08 19:44

http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/lovsamling/lejeloven.html

ja en aftale er en aftale og en skriftligaftale er en skriftlig aftale!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-08 19:53

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11762
i alle kommuner er der en gratis retshjælp. Linket ovenover

Godkendelse af svar
Fra : queenella

Dato : 14-03-08 20:19

Tak for svaret Nordsted1.