/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
garageporte
Fra : Disi
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 14-03-08 13:06

Kan man ikke få en garageport hvor dørene går ud af med el
Vi er lidt kede af at skulle have en hvor vi skal have alle se skinder inde i vores garage ,da det vil tag meget af lofthøjden

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 14-03-08 13:41

Hvor meget højde forventer du at den tager? Hvor højt har du til loftetfra gulvet? Fra overlægger i port?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-08 14:05

man kan få næsten hvad man vil, hvis du får en håndværker til at lave dem

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-08 16:07

I de gode gamle dage gik næsten alle porte udad, men dengang åbnede man dem jo også med håndkraft.
Da jeg skulle lave en port og jeg ikke ville have den til at gå op under loftet lavede jeg en skydeport.
Hvis du har plads til det er det måske en løsning.
Jeg købte en motor til en vippeport, og selv om de i forretningen sagde det ikke kunne lade sig gøre fik jeg den til at trække skydeporten.
Det var nødvendigt at forlænge kæden, men det var ikke svært.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 14-03-08 17:21

Tak for svaret BjornJ.
Det vil vi prøve

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 15-03-08 10:01

Hej

Jeg glemte at skrive at skinne også skal forlænges!
Det er derfor vigtigt at skinnen har en profil du kan købe og et du kan forlænge uden at der kommer fortykkelser.
Min skinne var af firkandtrør og jeg svejsede forlængelsen ind i.
Bjørn

Kommentar
Fra : Tobster