/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til at finde på AO
Fra : modersvilje
Vist : 709 gange
300 point
Dato : 14-03-08 09:55

Jeg har denne:
Kilde: FT-1921 Kildehenvisning: 1h
Navn: Ole Kihl Weidemann - Nielsen Køn: M
Fødselsdato: 13/9
Fødeår: 1919

Stilling i husstanden: Barn
Fødested: København - [Frederiksberg]
Sogn: Christiansø Herred: Sønder
Amt: Bornholm Stednavn: Gamle Kro
Husstands-/familienr: 07
Flyttet til kommunen: 1920
Sidste oph.sted: København
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C7859 Løbenr.: 17
Kommentarer: ved Folketællingen 1925 er fødselsdagen anført som13/10 1919

MVH
Modersvilje

Jeg mener at jeg har været kirkebøgerne igennen for disse sogne
Frederiksberg, , Godthåb, Mariendal, Sct. Lukas, Sct. Markus, Sct. Thomas Skt. Matthæus og Solbjerg, uden at finde ham.

Er de flere muligheder, har jeg overset ham, eller er fødselsdagen forkert på DDA?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 14-03-08 12:53

Hej

jeg vil foreslå di gat kigge et par år både før og efter. Det er ikke altid korrekt det der er skrevt i folketællingslisterne.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-08 19:42

Nu husker jeg ikke om jeg har nævnt Bornholms slægtsforsker specialisten Karen Reib for dig?

Hvis alt andet svigter på solskins øen; kontakt hende, der har sin daglige gang på Rønne arkiv.

Desværre har jeg fået ny computer uden Karen' s Email adresse; hvem kander den?? Svend

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 14-03-08 23:59

Hej

Svend:
Ved at søge på Karen Reib i Google får man et link til DIS Danmark,
hvor hun står med denne mail-adresse:

reib(a)mail.dk

under DIS-Fadder under flere af slægtsforsknings-programmerne.

Jeg går ud fra (a) = @

Med venlig hilsen
Frits

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-08 08:37

reib@mai.dk lyder lidt for enkelt?

Fandt den sidste gang jeg anbefalede Karen Reib:
"
På arkivet i Rønne har slægtsforskeren Karen B. Reib sin daglige gang,
hvis hun stadig er rask og har denne Email: reib@vip.cybercity.dk
skriv til hende.

Hun har overblik over det halve Bornholm, og kan sikkert også finde dine kroejere...
Hils hende fra mig; som hun hjalp, mens min kone var til Gymnastik landsstævne.
Svend Giversen
"
Men måske finder I det på AO uden hendes hjælp...

Annuller spørgsmålet
Fra : modersvilje

Dato : 20-03-08 18:07

Hej alle
Jeg er sur på min slægtsforskning lige PT
Jeg finder ikke noget på nettet,
og har lige brugt 2 hele dage på LAK, uden at finde noget som helst.
Så nu vil jeg holde en meget la-a-ang pause

MVH
Modersvilje