/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Se Venedig og Dø
Fra : carliver
Vist : 777 gange
20 point
Dato : 13-03-08 21:19

Min kære viv vil gerne have se venedig og død,kan jeg få hjælp her

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 13-03-08 21:22

Hvad vil du have?

Noden?

CDen?

Venedig?

Din kone død i Venedig?

Vær præcis, tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 21:26

Hej
home2.inet.tele.dk/garde/tekster/venedig.htm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 21:29
Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 13-03-08 21:30

Ja, men ofte er det jo en tekst man vil ha' når man spørger til en sang.
Hvis man vil dø, er det jo ikke på kandu. For så kan man jo ikke mere, vel!?

carliver, se sangen her:

http://home2.inet.tele.dk/garde/Tekster/venedig.htm
http://www.kjukken.dk/tekster/kim/sevenedigogdoe.php

... forresten: Oprindeligt var udtrykket ikke Venedig, men Neapel. Men med sangen lavede Kim Larsen det altså om.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 21:31

Hej krestenklit.
Hvad var der galt med det jeg skrev???

Kommentar
Fra : carliver

Dato : 13-03-08 21:37

Hej Sønder, godt spørgsmål, er ny bruger! det jeg efterlyser er et sted hvor jeg kan downloade nummeret, søgte efter det på nettet, fandt derved KANDU, hvor andre havde fået hjælp, ved ikke hvordan jeg kontakter disse personer, det var noget med at de kunne sende den pr. mail, Hej

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 13-03-08 21:37

Som supplement til det med Neapel:

Se Neapel og dø! er en ældgammel italiensk talemåde.

På italiensk (Vidi Napoli é pòi muori) indeholder sætningen et ordspil, idet ordet "dø" (muori) udtales ligesom navnet på byen Mori, der ligger i nærheden af Napoli (Neapel).

Betydningen bliver så: "Se først Napoli, og så Mori" (underforstået: som er langt mindre interessant).

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-03-08 21:52

Man kan også høre den:
http://youtube.com/watch?v=nD4welGfUMI

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 13-03-08 22:35

Der er selvfølgelig også
"Se Hundested og gø"
Men den må du spørge DR om de vil genudsende, for det var en TV-udsendelse.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 13-03-08 22:39

Hej piaskov!
Ikke andet galt, end at jeg sad og skrev det samtidig med dig; men jeg blev optaget af noget andet lige inden jeg skulle sende det.

Dermed kom du først med vores "fælles" link

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 22:40

OKAY !!!
Det er da bare i orden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-03-08 22:43

Du kan hente filmen fra youtube med dette program, og derefter ændre video til mp3

http://youtubedownload.altervista.org/

Kommentar
Fra : carliver

Dato : 13-03-08 22:50

Hej BertelBrander, har hørt den, Konen blev glad, der skulle fuld styrke på, nu mangler den kun på harddisken !

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-03-08 22:52

Det vurde du kunne med programmet fra Nordsted1's link.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-03-08 22:53

Citat
nu mangler den kun på harddisken !

så se lige hvad jeg har skrevet

Kommentar
Fra : carliver

Dato : 13-03-08 23:05

Hej Nordsted1, undskyld, er en ung mand på 63, med en del edb erfaring, men lige det du anbefaler er ikke min stærke side, men går igang med det imorgen, klokken er køjetid, skal tidligt op, vender tilbage, god nat.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 23:33

vi er her for at hjælpe og sov godt

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-08 10:35

Carliver.... du siger bare til, så skal jeg forsøge at guide dig igennem

Hav' tålmodighed hvis det driller, jeg er ikke så meget ved pc'en de næste timer,

Opret evt. en mappe på skrivebordet til musikke, så kan du finde den igen

Men hent programmet. Når du har det, så gå ind på youtube og find Venedig og dø, kør lidt af musikken, og stop den igen, kopier browserlinien fra youtube over i downloadingsprogrammet.

Tryk for download video from youtube, der fremkommer så en boks når du er begyndt at downloade, du sætter den til den højeste kvalitet og trykker ok.

Når programmet så siger at melodien er hentet, så trykker du på - convert video -. så fremkommer der nogle tandhjul, når den er færdig med at kører, er du klar til at afspille musikken - uden film

Kommentar
Fra : carliver

Dato : 15-03-08 13:26

Hej Nordsted1
Det virker, tak for hjælpen, så lærte man også det.

Godkendelse af svar
Fra : carliver

Dato : 15-03-08 13:28

Tak for svaret Nordsted1.