/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ang cylinder
Fra : pjuskeOne
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 13-03-08 17:40

hej jeg skal have monteret en 47 cylinder på min scooter... jaaaa og vil så stadigvæk kører med standard kaburator.. scooterland skal montere den og de siger så at jeg også skal blande 4% i benzinen . har så lige snakket med speedline. de siger så at det burde ikke være nøvendig hvis man kører med standard kaburator da den tager olie fra beholderen i forvejen. og at man så kun skal blande benzinen op til de 4% hvis man kører med større kaburator da blandingen blir for mager.. hvad for et værksted vil i helst anbefale. vil os godt høre hvis der er nogen der har haft dårlig erfarning med enten scooterland eller speedline.

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-08 18:26

Har ikke nogle dårlige erfaringer, men kølingen med standard karburator er ikke god i forhold til 17,5

Godkendelse af svar
Fra : pjuskeOne

Dato : 13-03-08 18:58

ok.. det har jeg så ikke fået oplyst mht kølingen nogen af stederne.. fik bare at vide at de bare vil dysse den lovlige karbu om så det kom til at passe. men hva med blandingsforholdet så... skal der også blandes i benzinen til de 4% med en lovlig karburator. har ikke rigtig fået noget af vide. så aner intet.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-03-08 19:15

Hvis standard karburatoren selv blander olie er jo ikke nødvændigt, men standard karburator giver normalt 2% hvis de er indstillet korrekt.. har aldrig brugt mere end 2% til at køre noget til.. men nogle værksteder hælder en lille smule olie i tanken selvom karburatoren blander selv.. altså de putter det ekstra i nå det skal køres til..

og ja med så lille karburator skal dysen være stor nok for at undgå varmesætning

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 13-03-08 20:17

ok.. vil så sige at det er bedst at give den en sjat olie i benzinen under tilkørelsel uanset om det er en lille el stor karburator men med stor karbu giver en bedere køling. så når den så er tilkørt er det så ikke nøvendig at blande olien i benzinen længere eller skal man forsætte med at blande selv for at veligeholde cylinderen eller er det uden betydning?

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 17-03-08 09:25

har så pt fået oplyst at når man kører med standard karburator på en 47mm cylinder er det ikke strengt nøvendig at blande olien i benzinen op til de 4% men anbefaldes for at veligeholde cylinderen.

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 17-03-08 09:27

skulle der være nogen der har en anden mening eller nogen erfarninger inden for dette. er i velkommen til at komme med jeres meninger