/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Genetablering af iTunes librar
Fra : karikonge
Vist : 1132 gange
100 point
Dato : 12-03-08 23:47

Hej - jeg har været lidt uheldig - og her er forhistorien:
Jeg fik mig en NAS200 - som jeg har fået lagt al min musik over på 129GB. Det var også meget fint - (raid1) - men pludselig står den ene af de to diske af - og jeg skal til at teste hvad der er galt.
Jeg tager en backup af min musik på min gode gamle 250gb usb extern disk - og går igang med at fejlsøge på mine diske - med det resultat - af data mistes fra diskene
Nå - men jeg har jo min backup... MEN når jeg så åbner min itunes - og ændrer i indstillinger på itunes library til at være min externe usb disk - ja så bliver itunes library ikke opdateret - og min itunes links er ikke gyldige.
Efter tidligere erfaringer med at miste mine data - er jeg nu ret nervøs over hvilken vej jeg skal gå - jeg finder ingen hjælp i itunes help - da jeg jo allerede har flyttet filerne - og jeg er for usikker på hvad jeg skal gøre for at 'få fat' i min musik igen.
Hvem kan hjælpe?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-08 04:36

ITunes vil gerne have en kopi af musik filerne i sin egen mappe, har du forsøgt at konsolidere biblioteket ? Findes under fanen Avanceret, så bliver alle dine musik filer kopieret til mappen Dokumenter\Musik\Itunes og så opdatere biblioteket derefter

Kommentar
Fra : karikonge

Dato : 13-03-08 08:32

Godmorgen - og tak for dit forslag.
Jeg har prøvet at konsolidere - men jeg tror der er en eller anden setting der er forkert.
Mit bibliotek står til det nye drev med mine musikfiler - og når jeg vælger konsolider - sker der ikke noget i iTunes. ( jeg har flagget behold sortering i iTunes)
Kunne det tænkes at jeg skal slette den gamle library fil ( eller flytte den til et andet lib) og drag and drop alle mine musikmapper over?...... Jeg er altså ikke helt på hjemmebane med iTunes (endnu)...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-08 13:08

Desværre ved jeg ikke mere end dig, kom blot med et forslag, hvis nu ITunes bliver ved med at opføre sig mærkelig, så prøv at afinstallere programmet og hent sidste nye version fra Apple

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 13-03-08 16:37

Der er ikke andet en bøvl med Itunes. Bruger det selv men det kun fordi jeg er tvunget til det når jeg har en Ipod. Ellers bruger jeg Winamp .. Det dur! Så kan du have orden i din musiksamling i dine egne mapper istedet

Annuller spørgsmålet
Fra : karikonge

Dato : 13-03-08 21:10

Jeg har forsøgt mig frem og endte med at fjerne itunes library filen til en backup mappe - og startede en 'tom' itunes session - derefter drag'n drop fra mit musikbibliotek - og forfra med itunes...arghh....".iTunes does not rule "