/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Vandvarmer
Fra : sokoban
Vist : 1871 gange
100 point
Dato : 12-03-08 18:53

Hvor god er denne vandvarmer.
Tænker ikke så meget på kvaliteten, da jeg er klar over der findes bedre.
Jeg tænker på 1 dagligt bad = 10 minutter og et par opvaske.
Kan den holde varm vand til badet, eller løber den tør for varm vand.
Link:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8297&n=10
8297 VANDVARMER 30 LTR.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 12-03-08 18:58

et par opvaske kan den fint klare også et hurtigt bad , men ikke 10 min , vil tro max 5 min alt efter hvor varmt du vil have det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 18:58

Som varmekilde i et kolonihavehus kan det da gå an men det ku jo være der kom gæster som måske skulle have et bad så skal den jo nok være lidt større

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-08 18:58

Umiddelbart vil jeg sige for lille.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 19:00

Jeg kan ikke vurdere den - men husk lige at du skal bruge et sikkehedsagrgat til montering på det kolde tilgangsrør

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-08 19:00

Den er ganske udmærket, min datter og svigesøn har en magen til.

Men bad i 10 minutter, det kniber det med....der skal du minimum op i en 60 liters

Du skal dog være obs på, at den pludselig ikke virker mere.....tror du altså, for det viser sig, at termosikringen i den er slem til at slå fra......så den skal lige aktiveres engang imellem...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-03-08 19:09

Vi har brugt en 30 liters i over 20 år nu, vi er en familie på 4, og det er gået fint. Man skal dog ikke bade lige efter hinanden. Min er koblet til 380 volt og bruger vel 20 min. fra helt kold til den kan bruges igen. Vi kan godt bade i 10 min. , men da er den jo også begyndt at varme igen.
Det er klart at opvarmningen foregår langsommere ved 220 v.
Vi er glade for vores 30 liter, men stod jeg som sælger ville jeg nok foreslå en 6o liters, måske

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-03-08 19:11

Sunowich, hvordan vil du bruge den som varmekilde i et kolonihave hus, med en pumpe og en radiator
, undskyld kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 19:22

Det kan man faktisk godt Stig.....hvem siger at radiatorer skal sidde nede ved gulvet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 19:28

Du kunne jo også vælge denne som varmekilde TIL VAND

http://peecee.dk/upload/view/103330

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-03-08 19:48

OK; kan se nogle kan bruge den og andre tæt på.

Kan nævne at jeg har en Metro 60 L til fyret, og den kan jeg tage
bad med, 2 dage i træk, men sikkert ikke midt om vinteren.
Slår den fra første gang fyret når 45*, men der kommer så
til stadighed varme fra selve fyret, så det kan nok ikke
sammnen lignes.

Men tror også selv den bliver et nummer for lille, og at skulle betale 200.-
for denne, så skulle det vel passe.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5035&Grp=&n=10

Venter lige med at lukke, det kunne være der kommer en kommentar mere.
dova: termosikring, så er den da vist nok lige i underkanten.
Og jeg har kun 220 volt.

Citat:
Du kunne jo også vælge denne som varmekilde TIL VAND
http://peecee.dk/upload/view/103330

En af de finere jeg har set, men tror du den er lovligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 20:25

Nej tror ikke lige helt den er efter Dansk standart men en af de kreativeste jeg længe har set

Jeg ville også vælge den større model som du selv er inde på

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 20:31

Jeg ville nok også vælge den på 50 ltr.

Godkendelse af svar
Fra : sokoban

Dato : 12-03-08 21:01

Tak for svaret dova.
Stig, jeg har desværre ikke de 340 volt, ellers ville jeg også
vælge den, man med 220 og en sikring der springer ved 2000 watt
plus der kører en varmepumpe, og alt det andet,
tager jeg den lidt større på 50 L til 220 volt, den skulle vel være rimelig driftsikker.
Og tak for gode råd og lidt humør, lige hvad vi trænger til i disse tider.

Har set nogle indlæg herinde igennem, og fundet rigtig mange
og sjove billeder og andet i samme indlæg.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 12-03-08 21:52

De viste vandvarmere fejler som udgangspunkt ikke noget, men...:

1200 Watt / 1500 Watt er lige i underkanten til 30/50 liters vandvarmere, det tager lige lidt tid inden de er varme igen efter nedkøling.

Det valgte fabrikat er fast indstillede i temperaturen fra fabrikken, du kan derfor ikke vælge at skrue op eller ned for dem så de er tilpasset dine behov.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-03-08 23:02

Dansende_T
OK, så var det noget som dova omtalte.
MEN.
Det valgte fabrikat er fast indstillede i temperaturen fra fabrikken, du kan derfor ikke vælge at skrue op eller ned for dem så de er tilpasset dine behov.

Det står der så heller intet om, på de links jeg har vedlagt.
Men taget prisen og andet med, så er det stadigt billigere end så meget andet.
Nå, men de er stadig billige, og virker sikkert efter hensigten, kan jeg da se.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 12-03-08 23:06

Ja Skidtet virker sgu godt til prisen - men undskyld at jeg påpeget et par comfort - mangler