/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Cubase - optag vokal?
Fra : bangern
Vist : 456 gange
115 point
Dato : 12-03-08 18:13

Aloha folks,

jeg har tidligere arbejdet med Ableton når jeg skulle indspille vokal over et beat, men nu har jeg fået Cubase og vil gerne prøve programmet for at se om der er nogen forskel i audio effekterne for programmet.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få noget lyd igennem til Cubase. Selvom Cubase har fundet med eksterne lydkort under installationen og skrev at det virkede fint, så kan jeg altså ikke få det til at virke. Er der nogen her der ved hvorfor? Skal jeg slå et eller andet til?

Hilsen

Bangern

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 57 point
Dato : 12-03-08 19:15

Jeg er ikke den rigtige til at hjælpe, men vil dog komme med følgende betragtning.
Ableton er i øjeblikket programmet til at lave multitrackindspildninger med. Cubase er gammelt, og virker derefter. Det er nogle gode effekter, men Ableton følger godt med, hvis du henter diverse plug ins.
Men erfaringen har jeg kun ved brug af Cubase "i gamle dage" og Ableton nu. Men efter hvad jeg har hørt rundt omkring i krogene er den god nok.
Så bliv ved din Ableton og undgå en masse problemer.

Godkendelse af svar
Fra : bangern

Dato : 12-03-08 19:36

Tak for svaret fotowig,

men vil nu alligevel gerne prøve Cubase.

Nogle der kan hjælpe?