/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Import med semikolon til C5
Fra : jbg
Vist : 1069 gange
100 point
Dato : 12-03-08 10:15

Hvordan importerer jeg til C5, når min data ligger i en CSV fil adskildt med semikolon?

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 12-03-08 11:38

Hej

Jeg åbner filen med et f.eks. "Notesblok" og så søger og erstatter jeg

;
med
,

og gemmer igen, så virker det.

Lidt irriterende.

Og så er det forøvrigt vigtigt at du starter med at søg og erstat komme med punktum, idet beløbet skal være efter amerikansk standart.

Hvis du henter dataene fra f.eks. Excel, så skal beløbet være formateret uden tusindseperator, idet de ellers ødelægger hele importen.

Held og lykke

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogføring.dk

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 12-03-08 11:42

Hej Leo
Det lyder godt, men hvad så med adresserne fx 114, 2 tv. hvordan kan jeg sikre at de ikke splittes?
MVH Jens

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-08 14:50

Hej

Du har helt ret, det er ikke en optimal løsning, men det er den løsning jeg har fået oplyst ved en autoriseret C5 progammør.

I "de gode gamle dage", der kunne man gemme f.eks. Excel fil som lotus 123 fil, og så importere i C5 som lotus fil, og så skulle man overhovedet ikke tænke på komma, semikolon, punktum, datoformater, beløbsformater m.m. - så hvis du har en lidt "ældre" C5, så prøv i Excel at vælge "gem som", og så gemme som 123.

Bedre kan jeg ikke gøre det.

Venlig hilsen

Leo

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 12-03-08 14:52

Tak for svaret Leo.pedersen.

Det prøver jeg, tak

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 12-03-08 19:45

Leo-> Så burde du nu nok skifte programmør. Det tager ca 3 splitsekunder at lave importen, så ";" kan bruges - også uden basisudvikling.