/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
mailform med tilvalg
Fra : Fåreklipperen
Vist : 557 gange
471 point
Dato : 10-03-08 20:48

hej derude

Vil lige høre om der er en venlig sjæl som vil hjælpe med en enkelt side jeg er ved at lave for en forening som jeg er med i. sagen drejer sig om at jeg har strikket en mailform sammen, og der kan man lave nogen valg, men jeg kan sgu ikke finde ud af at få dem med i den mail man modtager...

hvad skal jeg gøre ? jeg aner det ikke

her er et link http://fynske_faareavlere.faareklip.dk/kontakt.php#

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 10-03-08 21:09

Hej Fåreklipper.
Din form er rigtig nok, så der må være noget galt med kontakt.php-filen.
Jeg ved ikke, om du kan vise den uden at kompromittere din sikkerhed?

/ajuul

Kommentar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 10-03-08 21:32

#ajuul

her er koden, hvis det var den du ville have har kun ændret min rigtige mail adresse til en fake.

<form action='#' method='post'>
   <table>
      <tr>
       <td><p>Dit navn:<br/> <input type='text' name='navn' value='' size='15' /></p></td>
         <td><p>Din e-mail:<br/> <input type='text' name='email' value='' size='15' /></p></td><br/>

        <td><p>Nyhedsbrev:<br/> <input type='checkbox' name='brev' value='' checked='checked' size='15' /></p></td>

      <tr>
         <td><p>Har M1<br/> <input type='checkbox' name='m1' value='' size='15' /></p></td>
         <td><p>Har M2<br/> <input type='checkbox' name='m2' value='' size='15' /></p></td>
         <td><p>Har M3<br/> <input type='checkbox' name='m3' value='' size='15' /></p></td>

         </tr>
      <tr>
         <td colspan='2'><p><br />Besked:<br /><textarea name='besked' rows='10' cols='45'></textarea><br /><br />
         <input type='submit' name='send' value='Send' /> <input type='reset' value='Slet' /></p></td>
      </tr>

   </table>
</form>

<?php

if(isset($_POST['send'])) {

   if (empty($_POST['navn'])) {
      //besked hvis brugeren ikke har indtastet noget navn
echo"Du skal indtaste dit navn";
   }
   elseif (empty($_POST['email'])) {
      //besked hvis brugeren ikke har indtastet nogen e-mail
echo "Du skal indtaste din e-mail";
      }
   elseif (empty($_POST['besked'])) {
      //besked hvis brugeren ikke har indtastet nogen besked
echo "Du skal indtaste en besked";
      }
   else {
      $franavn = $_POST['navn'];
      $framail = $_POST['email'];

      //indtast den mail-adresse som brugernes beskeder skal sendes til
      $sendtil="minmail@.dk";

      //emnet på den mail du modtager
      $emne="Kontakt fra fynske faareklippere.dk";

      $indhold = $_POST['besked'];

      $headers = "From: $franavn<$framail>";

      if(! mail($sendtil, $emne, $indhold, $headers))
         //besked hvis mailen ikke blev sendt
         echo "Fejl: Beskeden blev ikke sendt";
      else
         //besked hvis mailen blev sendt korrekt
         echo "<strong>Beskeden er blevet sendt med følgende oplysninger:<br /><br />Navn: </strong>".$franavn.
            "<br /><strong>E-mail: </strong>".$framail."<br /><br /><strong>Besked: </strong>".$indhold;
      }
   ?>

Accepteret svar
Fra : ajuul

Modtaget 481 point
Dato : 10-03-08 21:47

Hej igen, Fåreklipper.
Men du har slet ikke inkluderet dine checkboxe M1, M2, M3 og brev i din mail-besked.
Så du skal lave noget i retning af:
Kode
$indhold = $_POST['besked']."\n\rM1=".$_POST['M1']."\n\rM2=".$_POST['M2']."\n\rM3=".$_POST['M3'];

Eller noget, der ser flottere ud...

/ajuul

Kommentar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 10-03-08 22:02

#ajuul

Tak for det, der kom der, men den inkluderer "kun" M1, M2, M3 og ikke noget om hvilken en der er valgt, kan du også fikse det, så får du alle pointene som jeg har

Kommentar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 10-03-08 23:34

#ajuul

jeg fandt selv ud af det efter en del søgen på nettet, men du skal have tak for din indsats, alligevel, det var en stor hjælp for "en som ikke forstår det der php" så du får alle pointene og jeg takker mange gange

Mikkel aka Fåreklipperen

Godkendelse af svar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 10-03-08 23:35

Tak for svaret ajuul.