/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Montering af sat Viasat + boks
Fra : 75653
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 09-03-08 14:26

Hey der.

Har invisteret i en Viasat + box, og der fulgte så et hoved med en masse extra udtag på, samt en meget spinkel monterings vejledning (som foresten nu er blevet væk).

Er der nogle af jer hert der kan guide mig i hvordan man montere et sådanne hoved til P-bole.
Jeg har pt. 2 hoveder sidene 1 til CanalDigi og en til viasat. jeg aner ikke hvilket der er til hvilket købte det i tidernes morgen som en pakke løsning med mont. og det hele...

Jeg ved at det er noget med at man skal trække nogle extra ledninger og såen, men det nye hoved skal sluttes til den der disqswits eller hvad den nu hedder - altså den der samler de 2 gl. hoveder som jeg har

/Rex

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-08 14:43

Hvilke LMB hoverder du bruger til den ene eller anden udbyder er uden betydning. Monter hoverderne. Træk en ledning fra hvert LMB-hoved og samel det i boks bagved parabolskærmen og træk én ledning ind til dit tv. Inde på Tv'et, kan du få vist din modtagerkvalitet fra en menu - og ud fra det signal der nu fremkommer stilles til den højeste %-værdi - ud fra du instiller LMB-hovedernr på den konkrete grad.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-03-08 15:34

Jeg er ikke ekspert i parabol, men jeg tror nu da at der må være en eller anden forskel på de 2 hoveder da sateliterne ligger på hver deres bredegrad, hvilket jo må betyde at de skal pege lidt forskelligt.

Men uanset hvordan og hvorledes, så skal jeg bruge en vejledning i præsis hvordan...

Og med viasats + skal der trækkes 2 eller 3 ledninger
/Rex

Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 23-03-08 18:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Så points lige i havet.................