/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Klip i kørekort
Fra : annette01
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 09-03-08 07:36

Vi er nogle der lige diskuterer om, at når man har fået et klip i kørekortet for at køre for stærkt og skal op til en ny køreprøve, må man så køre bil i mellemtiden indtil køreprøven er foretaget.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-03-08 07:58

nej , du får et kørselsforbud indtil prøven er bestået

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-03-08 08:05

Citat
Hvis man inden for en periode på 3 år har fået 3 klip i kortet, får man en betinget frakendelse af kørekortet, dvs. man får i første omgang lov til at køre videre, men skal op til en orienterende teori og køreprøve

Læs om reglerne her http://www.mcfornaes.dk/Frie_ting/diverse_ting/klippekort.asp

Kommentar
Fra : mmjfk

Dato : 09-03-08 08:06

Et klip i kørekortet, og ny køreprøve betyder at du bliver sat på bænken.

Nej, selvfølgelig må du ikke køre bil i mellemtiden, politiet har jo bedømt dig til fare i traffikken ikk`.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-03-08 08:10

Hvornår får jeg kørselsforbud?

Hvis dine overtrædelser af færdselsloven er begået inden for de 3 første år, efter du har fået kørekort første gang, vil du allerede ved 2. klip i kørekortet blive pålagt et kørselsforbud.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/efter_frakendelse_2.htm#SubHeader7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-03-08 09:12

Jeg forstår ikke rigtig dit spørgsmål.
Du kan ikke bare få 1 klip og så skal op til køreprøve for at køre for stærkt.
Hvis du kører hassaderet får du en ubetinget frakendelse af kørekortet og må så ikke køre bil før du har generhvervet dit kørekort.
Får du 3 klip og får en betinget frakendelse af kortet skal du op til en køreprøve inde 3 mdr, eller ryger dit kort. Når du skal til teoriprøve skal du aflever det kørekort og får det ikke igen hvis du dumper.
Kør ordentlig, så er der ingen problemer.

hawaii7

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 09-03-08 09:22

Det drejer sig om en person der har kørt 10 kilometer hurtigere end det tilladte, som fortæller at hun skal til ny køreprøve, derfor dette spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-08 09:42

Citat
Det drejer sig om en person der har kørt 10 kilometer hurtigere end det tilladte, som fortæller at hun skal til ny køreprøve, derfor dette spørgsmål.

Og det passer slet ikke, det bliver man ikke kaldt til en orienterende køreprøve for at køre 10 km for stærkt....det får man en bøde på 500,- for og ikke engang et hak i kortet.

Man skal overtræde hastighedsgrænsen med 30 % for at få et klip i kortet, og det medfører ikke en orienterende køreprøve (de 30 % er eks. lig med, at man skal køre mere end 65 km/t hvor man må køre 50)

Og m.h.t. orienterende prøve....jo, så må man køre i mellemtiden....man får en dato (vist tre måneders frist) og inden den dato skal køreprøven være bestået, og hvis ikke, så ryger kortet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-08 09:44
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-03-08 09:48

Hun skal ikke til nogen køreprøve for at køre 10km for hurtig.
Det giver slet ikke et klip i kortet.
Kender den person i det hele taget færdselsreglerne, siden vedkommende tror at man skal til køreprøve

med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-08 10:07

Man skal overhovedet ikke tænke på om "det nu går" at køre 53 i en 50-zone, om det koster en advarsel, om forholdende med manglende skolebørn på gaden og en lige vej tillader lidt mere, er der opsat kamera, holder der en politibil om hjørnet ??

Bare let lakridsbeholderen fra sømmet, eller let røven fra bilsædet og GÅ hvis folk ikke kan komme af med frustrationer på andre måder end at udsætte sig selv og andre for dødelig fare i potensforlængerne.

Det skulle kun være EET klip i et kørekort, lige over på midten og 20 års karantæne, så kan de lære det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-08 10:13

Mere end 30% er også at køre 40 km/t , hvor der kun må køres 30 km/t

Det er især ved skoler og bump.

Men hvis den pågældende skal op til orienterende køreprøve, så er det ikke det 1. klip, den pågældende har fået.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-08 10:18

Næ, hvis historien passer, er der meget der ikke er oplyst i forb. med spørgsmålet....og så kan man ikke gi' det rigtige svar.........for 10 km/t for stærkt, medfører ikke en orienterende prøve, hvis det er en førstegangsforseelse

Godkendelse af svar
Fra : annette01

Dato : 09-03-08 10:31

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-08 10:38

Citat
Det drejer sig om en person der har kørt 10 kilometer hurtigere end det tilladte, som fortæller at hun skal til ny køreprøve, derfor dette spørgsmål.

Politiet kan svare hende på dit spørgsmål.

Men igen, det kan ikke være det første klip, hun har fået. Du har ikke fortalt det hele