/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Bastian, opdragelse måske
Fra : sokoban
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 08-03-08 22:09

For mange år siden, var der en bog eller hæfte, der hed noget med opdragelse
af børn og hvlke metoder man, dengang brugte, og jeg mener at metoderne,
blev brugt af det såkaldte bedre borgerskab.
så bogen første gang 1980
forsiden var rød og med en, for mig satan på forsiden, derr klippede negle.
Bogen skulle have været brugt til opdragelse ? af børn, selvfølgelig.
Men kan huske billederne, og de kan stadisg finde mine tanker.

Og jeg ved godt at man ikke må linke, men en såkaldt kopi ønskes

Der plejer som regelt altid at ligge noget på nettet.
Og kun til gensyn af bogen

Håber kategorien er valgt rigtig, da jeg ikke kan finde en om bøger.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 08-03-08 22:12

Citat
så bogen første gang 1980

Men den stammer sikkert tilbage til ? 1945 eller før.
Er ikke helt sikker.
Håber på respons.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 22:22
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-03-08 22:23

Prøv at se her http://www.rimogremser.dk/bastian/bastian.php
Under "rodekassen" flere links

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 22:24

Hvis det er den og du ikke vil købe den så kan du vel finde den på bibloteket

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-08 22:45
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-03-08 23:44

Ja jeg er osse sikker på at du kan få fat i den på dit bibliotek! Det er en klassiker og de bør have den!
Hvis de, mod forventning ikke har den, så prøv om du ikke kan bestille den.

Held og lykke med det!
Vi er nok mange som har 'nydt' bogen 'Den store Bastian'

God søndag fra
Dorthe

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 09-03-08 10:11

Prøv at kontakte denne forretning

Antikvariat Pilegaard Algade 65
9000 Aalborg

Tlf.: 98 13 90 00

Her kan du også blive skrevet op, hvis de ikke har den pt.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-03-08 10:48

Citat.
Er det den her ??http://www.saxo.com/dk/item/heinrich-hoffmann-den-store-bastian-eller-vaer-lydig.aspx

Ja.
Citat
Vi er nok mange som har 'nydt' bogen 'Den store Bastian'

Der var engang.
Kan ikke lige huske indholdet mere, men der er sikkert sket store forandringer siden.

Godkendelse af svar
Fra : sokoban

Dato : 10-03-08 10:49

Tak for svaret HelleBirgitte.
De bliver bestilt hjem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 11:49

Selv tak til alle jer andre

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-03-08 12:18

Selv tak og go´fornøjelse