/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Whirlpool vaskemask fejlkode
Fra : prosat
Vist : 5169 gange
300 point
Dato : 08-03-08 15:05

Hej.

Jeg har søgt i div. indlæg omkring fejlkoder på vaskemaskiner uden resultat.

Jeg har fået et problem med vores Whirlpool vaskemaskine AWO 3965, i torsdag flyttede jeg den fra et hus til et andet, den blev båret ud i bilen stille og roligt, sat op igen vand og strøm tilsluttet. og nu kommer der en fejlkode som skifter mellem FO6 - FO7 alt efter hvor vi sætter vaskeprogrammet, det mærkelige er at hvis den sættes på silkevaskeprogram tager den vand ind og viser at det vil tage 41 min, men der sker ikke en dyt, tromlen køre ikke rundt, men vandet bliver varm som det skal, den skal tvinges til at pumpe vandet ud igen, så det er ikke vand tilførelse eller pumpen der giver fejlkoden.

I brugsanvisningen står der ingen ting om hvad de enkelte koder betyder, så jeg tænke måske er der en herinde der har forstand på fejlkoder på omtalte maskine, måske en måde at resette fejlkoden.

Jeg har haft fat i Skovsenmanden i går eftermiddags for at spørge om de viste hvad koden betød, men fik svaret at det måtte være vandtilførsel eller pumpen, hvilket det ikke er udfra min lille test på silkeprogrammet.

Nogen der evt. har løsningen.

prosat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-08 15:07

Kører den med 230V eller 400V

Måske ledningerne ikke er koblet korrekt. Der skal jo som regel 2 faser + nul + jord til

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-08 15:07

Ellers skal den kobles anderledes. Se på skiltet bag på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 15:14

Hvis der vises en fejlkode mellem “F02” og
“F35” på displayet:
Vælg og start programmet “Tømning”, eller tryk på
knappen “Nulstil” i mindst 3 sekunder.
Vælg og start derefter det ønskede program igen.
Hvis fejlen opstår igen, skal stikket tages ud af
stikkontakten og Service kontaktes (se “Service”).

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 08-03-08 15:16

Den køre på en fase (brun ledning+) blå - jord, den kørte uden problemer før med sammed sæt op.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 08-03-08 15:17

Refi, det er prøvet, dog ikke servicemand endnu.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-08 15:25

Den er korrekt monteret.

Efter manualen at dømme http://www.whirlpool.dk/app.cnt/whr/da_DK/pageid/pgsrvifuhome001/DOCTYPE/IFU/DOCLANGUAGE/DK er det som refi er inde på en fejl i en elektriksk komponent der forårsager fejlen, se side 10 i manualen. Du skkal nok tilkalde en serviceteknikker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 15:26

Tja - du slipper nok ikke for ham, så.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-08 15:32

Jeg havde engang en Baukneckt vaskemaskine som fra tid til anden stod og blinkede med E2 i displayet. Det viste sig at det var en microswitch der sad i bunden der var dekfekt. Den sad der kun som sikkerhed hvis niveau kontrollen skulle svigte og vaskemaskinen svømmede over. Så var der en svømmer med denne microswitch der så startede pumpen og den slyllede vandet ud i kloakken. Da jeg havde skiftet den 3 gange kortsluttede jeg den i stedet for og der var aldrig problemer siden.

Måske der kunne være nopgetr lignende.

For du har selvfølgelig tjekket trevlefilteret osv.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 08-03-08 16:15

Fijala, trevlsien er tjekket også.

Ja jeg ringer til service på mandag, generalt syntes jeg at de brugsanvisninger er mangelfuldt, især når produkterne bliver mere og mere compt. styret, måske en smart måde at tjene extra penge for tekniker besøg.

Men ulykken er ikke så stor, vaskemaskinen er kun 6 mdr. gammel og der er garanti på den, men jeg tænke om ikke der var en som viste hvordan man evt. kunne resette fejlkoden hvis det havde hjulpet.

Jeg siger mange tak for jeres indput og lukker denne tråd.

God weekend
Prosat

Annuller spørgsmålet
Fra : prosat

Dato : 08-03-08 16:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar hvis såden et findes, og annullerer derfor dette spørgsmål