/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
a conto vand/varme?
Fra : danh
Vist : 1527 gange
20 point
Dato : 07-03-08 18:39

Mit spørgsmål er hvis man betaler a conto vand og varme kan man så bruge så meget man vil eller får man en ekstra regning af udlejer hvis man bruger mere end a conto?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-03-08 18:40

Ja, selvfølgelig. Det bliver opgjort en gang om året.

Kommentar
Fra : danh

Dato : 07-03-08 18:43

Jamen hvad hvis lejligheden INGEN vandmåler/varmemåler har og der kun er en der deler ud til alle i blokken?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-03-08 18:44

du får en extra regning hvis du bruger mere...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-08 18:48

Hvis der ikke er individuelle vand/varmemålere, så skønnes der et forbrug for bebyggelsen og det deles ud på lejemålene. Hvis alle i fællesskab bruger mere end det forventede, så får alle en ekstraregning. Hvis de bruger mindre så får alle penge tilbage.
Vand/varme læses af en gang om året og der laves så vand/varme regnskab.

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 07-03-08 18:50

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 07-03-08 18:51

og der er sikkert en eller anden godkendt form for måler , ihvertfald på varmesiden , det er et lovkrav så snart at der skal afregnes efter forbrug , og det er det når du betaler a`conto

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-08 19:14

Selv tak.