/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Akupunktur
Fra : JubazKan
Vist : 1595 gange
100 point
Dato : 07-03-08 16:16

Hvor kan man tage en Akupunktør udd nærmest sønderjylland? Foregår det i weekenderne? Hvad koster udd? Hvor lang tid tager den?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-08 16:24
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-08 16:28

Uddannelsen varer ca to år

SELVE AKUPUNKTURDELEN (300 timer):

Meridianlære, punktlære (20% / 60 timer):

De 12 hovedmeridianer
De 8 ekstrameridianer
Partnermeridianerne - De forlængede meridianer
Almen punktlære (de klassiske pkt., xi, yuan, luo, mu, shu,
influental, styrepkt.)
Nåleteknik
Forbudte pkt. og områder
Farlige punkter
Kontraindikationer
Mulige komplikationer
Sterilteknink og hygiejne

Akupunkturens grundlæggende

I mine ovenstående links, står der rigtigt meget, men ikke om det er week-end undervisning så vidt jeg kan se, ej heller prisen men jeg kan have overset noget

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 16:36

Ja godt nok heller ikke i det sønderjyske, men Silkeborg. Men prøv at kigge alligevel, meget god info. Priser er nævnt under kursuskalenderen. De sender også gerne brochure.

http://www.nordlysportal.dk/nordlysportal/default.asp?site=2&page=63

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-03-08 19:46

Der findes flere gode skoler i DK - men skal man finde de bedste, må man være villig til at flytte sig lidt...

Sørg for at vælg en skole, som samarbejder med Praktiserende Akupunktører - der opnår du RAB-godkendelse..
http://www.aku-net.dk/1/442/skoler.html

Jeg selv har taget uddannelsen hos Ny-energi i Holstebro, og det kan jeg absolut anbefale. Undervisningen foregår i weekender en gang om måneden (ca.) over to år

Vaxen

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 08-03-08 09:25

Gulp Så lige hvad udd koster!

"Uddannelsen koster 40.000,- kr. i alt fordelt på 20 weekender á 1500,- og 4 weekender á 2500,-"

Men okay... så får man vel os en brugbar udd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-03-08 18:01

Det er da ikke særlig dyrt sammenlignet med mange andre private uddannelser....

Halv pris i forhold til de fleste...

Vaxen

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 08-03-08 18:50

Vaxen bruger du din udd i det daglige? I så fald på fuld tid eller kun i fritiden? Det jeg tænker på er om man kan få kunder nok til at kunne leve af det........

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-03-08 19:44

Jeg har desværre været nødsaget til at sygemelde mig så min nyopstartede klinik blev nødt til at komme på standby.
Men jeg vil da sige, at jeg på kort tid fik et godt kundegrundlag, som faktisk stadig - nu hvor der er gået et år siden jeg sygemeldte mig - kontakter mig.

Man kan ikke leve af det til starte med, der skal lige gå lidt tid mens resultaterne man laver, taler for sig selv...

Et par år vil jeg tro - afhængigt af, hvor man bor i landet og hvilken konkurrence, der er....

Vaxen

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 09-03-08 08:44

Hvordan har du fået din kundekreds? Mund til øre metoden?

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 27-03-08 22:33

Hvor kan man købe en billig elektronisk punktsøger til øreakupunktur?

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 16-04-08 14:01

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-04-08 14:09

Sorry, jeg havde slet ikke set dine tilføjede spørgsmål.

Ja, min kundekreds er kommet med mund til øre-metoden..

Du har sikkert fundet en punktsøger, vi jeg tro - hvis ikke, så kan du blandt andet handle her: www.acupunctureshop.dk

Billige? Det tror jeg ikke, du finder.

Du skal bruge et agiscop, og det koster lidt

Vaxen