/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bacon....
Fra : refi
Vist : 1591 gange
100 point
Dato : 07-03-08 13:20

Medens jeg husker det....

Har læst/hørt at det absolut er muligt at "stege" bacon i microovn.....

Har tit haft lyst til at prøve, men "tør" ikke

Nogen der har erfaring med det som vil DELE....

Jeg har en formodning om at det sviner "ad hå til"

Altså køkkenrulle - bacon - køkkenrulle

Er det virkelig nok....

Jeg vil nødig være nødt til at skulle forære huset en ny micro af den årsag

Men det ville nu være nemt til morgenmaden....

Så sig frem

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-08 13:29

Hej, ja det er sådan jeg steger bacon, man slipper for sprøjt på komfuret, og resultatat er fint

MEN, bacon kan godt hænge fast i køkkenrullestykkerne, så det gælder om at fjerne papiret med det samme, efter endt stegning. PAS PÅ meget varmt, brug en gaffel. Resultatet bliver bedst, hvis du ikke tilbereder for store mængder af gangen.
Min mikro ovn har bestemt overlevet, det har vi også

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 13:29

ps, det skal selvfølgelig ligge på en tallerken

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-03-08 13:30

Jeg har ikke selv prøvet - men kan man ikke lægge staniol over?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-08 13:33

Ku det ikke med fordel ligge på braddepanden med papir under så ??Tænker at der så kunne være flere stukker i samme stegning Jeg har feks en temmelig stor micro

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 13:33

STANIOL

Sgu da ikke i micro..... Så må det blive RÅT bacon....

Citat
ps, det skal selvfølgelig ligge på en tallerken

Drejetallerkenen er vel OK - eller ????+

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-08 13:34

Hjælp staniol og microovne det ligner tordenvejr Valde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 13:35

Citat
Ku det ikke med fordel ligge på braddepanden med papir under så

Igen

Metal i micro "plejer" ikke at være optimalt.....

Og er der ikke noget over sviner det jo stadig.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-03-08 13:36

har for 10 min siden fået æg og bacon, hvor baconen fik et par min i microen, liggende på et par stykker køkkenrulle og intet papir henover. virker fint og sviner ikke specielt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 13:38

Citat
virker fint og sviner ikke specielt
.

Du lokker

DEt må da svine hvis der IKKE er noget over....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 13:39

Hvor længe
Hvor meget

Min ide

4 min ved fuld power (vist nok 900watt)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 13:40

Du kan måske nøjes med drejetallerkenen, men jeg sætter nu en tallerken på drejetallerkenen. Ved ikke om det er nødvendigt

valde mikrovn+metal

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 07-03-08 13:41

Dobbelt lag køkkenrulle nederst - så bacon - et lag køkkenrulle over-.

Bon appetit

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 13:42

Stegetid er jo efter mængde, prøv dig frem. Jeg bruger medium varme ca 5 min til 8 stk bacon

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-03-08 13:49

Så blev jeg så klog - - jeg har aldrig haft en mikroovn.
Jeg kunne måske komme afsted ligesom hende, der havde været ude i regnvejr med sin "Mikropudel" - hun ville lige tørre den i mikroovnen nogle minutter.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 13:53

Læste lige et sted, at man også kan bruge bagepapir imellem lagene. Det kan være, det ikke så let hænget i Det vil jeg prøve næste gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 13:56

Tog lige chancen medens vi "chattede"....

2 lag køkkenrulle på drejetallerken
4 stk bacon
køkkenrulle over
4 min ved 750 watt

PERFEKT

Det hverken lugter eller sviner

WOW

Så er "den gode" morgenmad reddet fremover

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 13:57

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-03-08 13:59

Selv tak - godt du turde prøve

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 07-03-08 14:03

Du kan vel også bare bruge to stykker madpapir...................................

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:03

Refi.
De øvede kan både koge kartofler og stege flæskesteg m sprød svær i en mikroovn. Jeg har set og smagt det. Var glimragende og selvfølgelig lavet af en amerikaner........ med cherrycoke til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 14:04

Jeg stoler da på Kandu-brugerne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 14:06

Flæskesteg med sprød svær

Det tør jeg sgu alligevel ikke

Men korrekt - microen kan meget mere end vi tror, og TØR

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:06

Du kan osse lave dejlig røreæg. Et eller to æg ud i en skål. Krydr m salt og stik den sn sjat fløde. Ind og ud af ovnen 6 - 7 gange og røre rundt i det, så det "jævner" ens. Og lyt nu, jeg sir det kun een gang........Lad være at gå fra det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:07

HE Jeg har heller ikke prøvet. er osse en tøsedreng når vi når dertil LOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 14:07

Madpapir/bageparir har jeg også set foreslået......

Men køkkenrulle virker nu udmærket - og så er det ALTID ved hånden.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:08

Yes... og husk hehe Det kan altså godt brænde LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:11

Kommer i tanke om, at jeg engang fik muslinger beviklet med bacon, som var lavet i mikroen. Det var helt fint.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 14:13

Citat
og husk hehe Det kan altså godt brænde

Forhåbentlig kun i brændeovnen....

Nu gør du mig nervøs

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:29

Det skal du ikke være, men du må ikke gå fra det....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:30

Jeg går aldrig fra sådan noget. Nu har jeg f.eks siddet i 2 timer og kigget på en kogevask

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 07-03-08 14:40

Klumme snakker du ikke om æggestand?

ellers er røræg da lis'så nemme at lave i en kasserolle!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:42

Ja Mette, men det griser mindre i mikroen. Nej det er ikke æggestand. Jeg rør jo i den.. så det er røreæg LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:43

Æggestand ville jeg bare lave i den almindelig ovn i et vandbad... lige som Creme Brulée uhmmmm suk suk

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 07-03-08 14:46

Nu er jeg nysgerrig - jeg laver lige et nyt spørgsmål, så vi ikke skal ind på denne tråd igen.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 07-03-08 14:52

Det er sjovt at snakke Bacon og Microovn!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:52

Hvor blir du af???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 14:57

Er det mig du savner

Jeg er da her...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 14:57

Ja osse dig LOOL Nææ det var Mette, som ville lave en ny tråd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 15:01

Den er lavet