/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
P4C800-E Deluxe/IDE-indstillin
Fra : Jonassen
Vist : 396 gange
200 point
Dato : 05-03-08 00:32

Jeg har haft lidt problemer med min opsætning.

Mit grafikkort røg (et asus geforce 6800ge). Efter at have rodet med PC'en fik jeg en fejlmelding og valgte at sætte BIOS'en til default indstillinger.

Jeg ville så formatere min PC med Vista. Jeg sætter DVD'en som 1. boot - Opstarten af formateringen fungere fint, men et stykke henne stopper den og beder om en driver til DVD-afspilleren. Den har ALDRIG bedt om driver ved formatering - hverken under XP eller Vista. Jeg har også søgt på nettet og eksistere der heller ikke en driver til DVD'en.

Jeg er rimelig sikker på at det er pga default indstillingen af BIOS'en at problemet opstår.

DVD-afspilleren er sat som Master på sekundær IDE-kanal, så problemet må opstå omkring den Primære IDE-kanal eller hva' ?

Jeg kan huske at da jeg fik bundkortet var jeg inde og indstille et eller andet omkring IDE-kanalerne, men har glemt hvad.

Bundkortet er et P4C800-E deluxe.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med dette problem?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-08 01:26

Du har vel indlæst riverne til bundkortet ?

Du skriver at du formatterer din PC. Det er da vel kun en software formattering af harddisken du mener. Alt andet er jo ret voldsomt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-08 01:27

driverne skulle der stå ?

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 05-03-08 01:56

Hej Transor.

Ja, der er kun tale om formatering af Windows Vista. Det er ren rutine - derfor kommer problemet også lidt bag på mig.

Det eneste nye der har været er at jeg har måtte defaulte BIOS indstillingerne. Derfor føler jeg mig lidt skråsikker på at det er der problemet er opstået.

Jeg skal måske også for en god ordens skyld nævne at jeg kører med SATA og at Primær IDE-kanaler er tomme.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-08 03:10

Mystisk, men der kan jo være smuttet noget andet på bundkortet samtidig med grafikkortet.

Nu har det Asus med en P4 jo nogle år på bagen, såeh.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 09:59

Hvad har du siddene på de 4 IDE kanaler
Har du noget siddende på SATA kanalerne.

IDE primary HD (C:) sat som master
IDE primary et eller andet sat som slave

IDE sekundary HD /DVD sat som master
IDE sekundary HD/DVD sat som slave

Ikke alle HD kan køre som slave når CD/DVD er master

Har du ikke en alm. CD læser du kan sætte i mens du installerer.

Annuller spørgsmålet
Fra : Jonassen

Dato : 07-03-08 23:27

Fejlen har rettet sig selv. Jeg lod PC'en være slukket natten over - og vupti - dagen efter fandt den selv drevet igen.

Mystisk!!!

Men tak for indsatsen til dem der forsøgte at hjælpe.