/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Geforce 8500gt/8600gt ok????
Fra : rasmushightower
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 02-03-08 20:36

Hejsa
Jeg vil købe et grafikkort til at køre lidt spil, slet ikke på Crisis-niveau. Men sådan lidt standard shoot em up.
Til min store overraskelse så jeg man kan få Geforce 8500 gt, 8600 gt til ret gode priser (begge m. 512 mb ram)!
De kan begge fås til omkring 500 kr. 8500 lidt billigere.

Mine 3 spørgsmål er følgende:

1. Er det fornuftige kort?
2. Hvad er den store forskel på kortene? Hvilket er at foretrække?
3. Hvor meget betyder det hvilken producent man køber fra? erfaringer?

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 02-03-08 22:01

Hvor meget betyder antal RAM på et grafikkort?
Jeg har set at man for 200 kr. mere kan få et 8600gt med 1 gb ram.
Er det noget man vil ligge mærke til, eller er der andet man skal være opmærksom på?

Annuller spørgsmålet
Fra : rasmushightower

Dato : 03-03-08 15:03

Jeg endte med at bestille et geforce 8600 gt med 1 gb ram.