/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
At forbinde TV til PC?
Fra : MentaFox
Vist : 1004 gange
179 point
Dato : 02-03-08 15:00

Hej !
Jeg har netop købt et kabel med S-video+lydstik -> scart stik, som jeg ville bruge til at forbinde mit TV til min PC, så jeg kan se film fra min pc uden først at skulle brænde dem ned på en DVD-skive el. lign.
Kablet kan ses her: http://www.av-cables.dk/svideo/svideo_til_scart_kabel/svideo_lyd_til_scart_20_m_rest_tilbud_1081_da.html

Men, jeg kan ikke lige finde ud af at få det til at virke? Nogen som har en løsning?

På forhand mange tak

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-03-08 15:59

Ja kablet ser godt ud men har du TV out på din computer??? tror kun du har TV in

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-08 17:30

nej, har tv out.
er ihvertfald hvad jeg har forstået, hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-03-08 17:34

Nogle stik er en pil ind eller ud, har du købt den fra ny så se i bøgerne der fulgte med

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-08 18:01

der er ingen pile, og bøgerne omtaler dem som "tv-udtag".

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-03-08 18:35

Bærbar eller stationær???

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 02-03-08 20:15

Tror helt bestemt at du har TV-Out, der er ikke mange steder man kører tv ind gennem et SVHS-stik.

Når du har forbundet skal du højreklikke på dit skrivebord vælge egenskaber og derefter avanceret.

Led her efter et faneblad hvor der er et billede af at du har en (computer)skærm tilsluttet. Dette skal så ændres til 2 (klon).

Derefter kan du finde pc-billedet på din TV-skærm.

Mvh.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-08 21:12

Stationær.
Og moggi, denne menu er der ikke, har et nvidia 6200 kort..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-03-08 18:40

Hvis du har et grafigkort der er s-video stik har du også video out, hvis du kun har TV kort med s-video har du kun video in og aklså ikke out

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-03-08 18:44

Aklså=alså

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 03-03-08 20:40

Ja, det må være tv out (:

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 04-03-08 16:22

Heller ikke når du har forbundet og genstartet pc'en?

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 08-03-08 17:14

nej, heller ikke efter genstart :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 19:33

Er din komputerskærm tilsluttet det samme kort ?????

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 08-03-08 19:37

Ja refi, det går jeg da meget stærkt udfra, ellers ville jeg jo have 2 grafikkort, og der står kun 1 i enhedshåndtering og everest osv.. Men udtagene som jeg bruger til mit tv-kabel sidder foran, og min computerskærms 2 udtag (dvi og hd15) sidder bagerst..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 19:41

Så er "gåden" løst.....

Kortet kan IKKE køre med begge, med mindre de sidder i SAMME stik....

Det ene afbryder det andet - uanset hvilket du bruger - desværre....

Prøv at fjerne din komputerskærm - så skal du bare se - så virker dit fjernsyn

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 08-03-08 23:33

er du nu sikker på det? For i selve grafikkortets kontrolpanel er kan man vælge at have både skærm og tv osv..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 08:29

Nej - selvfølgelig er jeg ikke sikker - men prøv nu....

Det har løst problemet for mange og kortet ER IKKE beregnet til begge dele...., men man kan som du siger VÆLGE.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 12:07

Så har jeg fjernet de 2 stik til min pc skærm fra bagerst på min pc, og der kommer stadig intet op på min TV-skærm :(

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 89 point
Dato : 09-03-08 12:35

Hejsa Vi skal da lige vide hvad det er for en PC.

Hvis det er en bærebar, skal du ofte aktiver extern skrærm

- Blå Fn + F7 mener jeg på IBM Thinkpad

Andre har andre tastatur kombinationer, men man kan se det over knappen der er vist to skærme...

Der er også højreklik på skrivebord og indstillinger for skærm, hvis du kan se to skærme skal du formentlig aktivere skærm 2.

En anden ting kan være at din TV-skærm ikke kan vise den opløsning du sender til den (fremgår af instruktionsbog for TV-skærm)
Så må du sætte opdaterings-frekvensen ned i indstillinger for skærm.

Hvis det ikke hjælper skal du lige skrive hvad det er for en PC og TV du har.
mvh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 12:37

En mulighed mere at du har flere AV kanaler på dit TV, så er det vigtigt at ramme den rigtige..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 12:43

Havde ikke lige set at du har 2 grafikkort, så er det jo ikke en bærebar....
Hvis du har 2 grafikkort skal du vel bare bave dem begge aktiveret. (det er der flest muligheder i)
Herved vil du under egenskaber for skærm få vist 2 skærme som du kan lave forskellige indstillinger for. (Samme skrive bord (på begge skærme) eller (delt skærm udvidet skrivebord over de 2 skærme).
Ar du deaktiveret det ene skærmkort i din BIOS? Siden det ikke er med i din enhedshåndtering?
vh Ben

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 15:39

Har lige prøvet at sætte alle indstillinger for skærm 2 helt ned, dog igen uden resultat. Jeg HAR bladret alle av-kanalerne igennem. Og det er en stationær PC, og har ikke sagt at jeg har 2 grafikkort??
Jeg har altså kun 1, et nvidia gefore 6200 turbocache..

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 15:40

Og tv'et er et Philips (ikke fladskærm) og pc'en er en hp pavilion..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:43

Citat
Men udtagene som jeg bruger til mit tv-kabel sidder foran

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:44

Det stik er vel slet ikke forbundet så - det er set OFTE

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 17:21

Har du prøvet at bruge det runde stik der er på grafikkortet ved imellem DVI og VGA
vh Ben

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 17:22

Eh, den forstod jeg ikke helt?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 17:28

På bagsiden af din PC der hvor din skærm er sat til, er der ikke et rundt stik der?
Er PC ikke monteret med normalt indstiks grafikkort?
vh Ben

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 17:32

Der er intet rundt stik der, min pc skærm er forbundet via et VGA og HDMI kabel..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:47

Jeg fatter ikke hvad det er du kobler sammen

Din skærm går vel DIREKTE ned i dit skærmkort PÅ BAGSIDEN af PCen...

Sæt TV til der - så virker det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:48

Ikke i dit skærmstik selvfølgelig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 18:03

Hejsa

Så har jeg sat mit tv til på den måde du ønsker.

Hvis du højreklikker på dit skrive bord får du et punkt der hedder "Nvidia Control Panel"

Her kan du aktivere dit TV out via en guide.

Hos mig var mit TV-out stik ikke aktivt - som default. Derfor intet billede.

Jeg kørte Wizarden for TV og skulle genstarte min PC før jeg fik skætmindstillinger for TV.

Herefter valte jeg hvordan min PC skulle se ud på TV

Og det virker.

Prøv om du har punktet "Nvidia Control Panel", og følg guiden.

Så er der en chance for at dit stik på forsiden alligevel virker

vh Ben

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 20:25

Jeg har desværre allerede været i det kontrolpanel og prøvet guiderne mange gange nu..
Og refi, så skulle jeg købe et vga/hdmi->scart stik kabel? der er INGEN s-video (det jeg har foran) stik bagerst på pc'en..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 20:41

Det virker åbenbart ikke så....

Der sker desværre ofte at de frontmontere indgange slet ikke er forbundet.....

Dette til trods er kortet stadig lavet sådan at stikkene afbryder hinanden.....

Kortet kan åbenbart "kun" trække en af gangen...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 20:46

ok...
Ok så har du fundet punktet video og Television
Kan du så ikke fortælle hvor langt du er kommet i opsætningen?
Har du husket at have kabel forbundet imens du køre guiden?
Har du set signal på dit TV?

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 09-03-08 20:59

har kørt alle guiderne helt igennem, og har aldrig set det mindste signal fra min pc, på min tv skærm..

og ja, kablerne var forbundet :)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-03-08 21:14

Har du set at guiden udvider sig ved genstart af PC? Når man har aktiveret delt skærm?

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 10-03-08 06:45

udvider sig?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-03-08 09:54

Ja udvider sig i flere niveauer...
Alt efter hvilke muligheder der ved tilslutningen kommer der flere punkter i guiden.
Da jeg vik sat mit kort til flere skærme, så kom der et punkt med TV og her forsøgte jeg at vælge indstilling, men der skete ikke noget andet end jeg fik lidt om skærmens placering...
Så genstartede jeg PC og så fik jeg alle mulige indstillingsmuligheder. Størelse farve tilpasning mm.
For mig lyder det som om dit kabel er deffekt, eller som REFI er inde på ikke tilsluttet i din PC...
Jeg har haft min tilsluttet via S-stik => Scart
Via direkte S-stik i skærm
Hos mig virker der fint.

Du kan også gå ind på Nvidias Hjemmeside (www.nvidia.com) og hente de seneste opdateringer til dit skærmkort. Og se om der der kommer en anden guide med en du har nu.

Jeg har hentet driver til mit skærmkort i omkring December...

Du kan jo også søge på om du har dll filen til dit TV instaleret hos mig ligger den i C:\windows\system32\nvvitvs.dll

vh Ben

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 16-03-08 14:43

stadig intet held..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-03-08 22:48

Det kan jo også være at dit kabel er deffekt.
Jeg kan kun sige at mit virker.
mvh Ben

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 24-03-08 16:01

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-03-08 22:44

Fik du det til at virke? og fandt du fejlen?
tak for point..
vh Benjamin