/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udstykning
Fra : Josph
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 02-03-08 14:29

Hej

20000 Kvm som ligger i landzone hvor der er et sommerhus på
Ejendommen benyttes til Sommerhus. iflg BBR

Hvor stor sandsynlighed er der for at få lov til at udstykke de 20000 Kvm i minder grunde til
sommerhuse, men hensigt på videre salg ?

Hvilken krav skal være opfyldt ?

Kan jeg læse mig frem til noget på en hjemme side ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-03-08 14:32

Der skulle være nogle regler her www.hegnsyn.dk. Prøv og tjek det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 14:33

I landzone, så er muligheden sikkert meget lille.

Men ret henvendelse til kommunen, Teknisk Forvaltning. Der må være en lokalplan for området.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 14:38

Citat
Kan jeg læse mig frem til noget på en hjemme side ?

Du kunne jo starte med kommunes hjemmeside. Det kan jo være at du kan finde noget om lokalplanen for det område.

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 02-03-08 14:38

Hej Ans

Hvis man har godkendt et hus på grunden til sommerhus,
hvorfor skulle man så ikke kunne udstykke det til flere grunde
men sommerhuse.

Hvad er det som ligger til vurdering om man kan eller ikke kan ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-08 14:41

Ser ud som om det er godt beskrevet i pias link under Bekendtgørelse om lov om udstykning

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-08 14:43

Det er lokalplanen, der ligger til grund for om man får lov til at udstykke.

Alene det, at grunden ligger i landzone, gør det ikke lettere. Det er jo ikke sikkert at kommunen vil tillade, at der i stedet for 1 sommerhus nu kommer til at ligge 20 sommerhuse. Området vil jo ændre karakter.

Men spørg kommunen, de kan svare dig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-03-08 14:44

Du skal nok amakke med dem i teknisk forvaltning, om det passer ind i byrådets planer, eller om det kan komme til det.
http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=udstykningstilladelser

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-08 14:48

Du skal huske på, at der kan blive problemer med kloak, el. og vand - altså byggemodning.
Er der ikke adgang til rensningsanlæg på stedet kunne det være en grund til ikke at udvide antallet af sommerhuse da kommune jo er forpligtiget i henhold til diverse miljøplaner.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-03-08 14:54

Der stilles jo også krav til renovations og kloakforhold.
Det er kun kommunens tekniske forvaltning der kan give dig et svar du kan bruge til noget.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-03-08 19:57

Josph

jeg vil mene at det ville være nemmest at kontakte din lokale ejendomsmægler, han må vide hvad der kan lade sig gøre, i den interesse at han gerne vil sælge grundene for dig, hvis det kan lade sig gøre.

mvh
Per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 20:02

bibsamie

Et dårligt forslag, da ejendomsmægleren skal have penge for at undersøge det.

Det koster ikke noget at kontakte kommunen " Teknisk Forvaltning"

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-03-08 20:18

ans

det tror jeg ikke på !! enhver anstændig ejendomsmægler vil gerne undersøge mulighederne for en udstykning, med tanke på at få salget af de samme.

per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 20:31

bibsamie

Så tro du på det

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-03-08 20:38

ans

meget begavet svar fra dig ans

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-08 14:49

Citat
Ser ud som om det er godt beskrevet i pias link under Bekendtgørelse om lov om udstykning
Det er alle da glade for at du synes http://piv.pivpiv.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Josph

Dato : 03-03-08 17:19

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-08 18:13

Selv tak