/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lille billig bil med plads til
Fra : carlarne
Vist : 1216 gange
300 point
Dato : 02-03-08 13:17

Min datter og svigersøn vil købe bil. De er rutinerede bilister, men da de aldrig selv har ejet en bil, vil forsikringen blive meget dyr. De er i tvivl om, hvorvidt de skal købe en ny eller en brugt bil.

Jeg er kommet med et forslag om, at de skal købe en ny bil af et af de mærker, som tilbyder en meget billig autoforsikring i forbindelse med købet af en af deres nye biler. Det gælder f.eks. mærkerne Fiat, Chevrolet, Kia, Mitsubishi. Kender I til andre – så sig endelig til!

Udover en billig forsikring, ønsker de en billig bil, da min datter er nyuddannet. Jeg forestiller mig en bil i størrelsesorden som Fiat Uno, Mitsubishi Colt, Kia Picanto/Rio, Chevrolet Matiz/Kalos. Det er altså biler under kr. 150.000.

Og nu er det så I rigtig kommer ind i billedet: de venter barn og SKAL derfor have en bil, som har plads til en barnevogn!!

Jeg beder jer øse af jeres erfaring, da jeg gerne vil hjælpe min datter, men min viden om dette emne er yderst begrænset.

Hvad synes du/I, at de skal købe???

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 310 point
Dato : 02-03-08 13:24

Skoda sælger også til billig forsikring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 15:11

Så godt som ALLE bilmærker sælger med "billige" forsikringer......

I den sidste ende betaler du alligevel for det du får

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-03-08 15:52
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-03-08 16:22

Jeg ville købt en brugt bil,fordi nye biler mister så meget værdi de første årene.
Synes det er galt og tænke på at købe ny bil kun for at få forsikring billig.Forsikringen er nok bagt ind i nybil prisen.
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 02-03-08 18:29

Det vil nok være et klogt træk, at nærlæse de billige policer, inden man for alvor "havner i ilden" i tilfælde af en skade. Er der en kæmpe selvrisiko ? Stiger præmien helt abnormt ? Isåfald kan det blive mere end dyrt, at købe billigt.
Jeg ville nok vælge en nyere brugt bil, og så forhøre mig hos flere forskellige selskaber, om man kan "tinge" lidt om priserne. Mange selskaber stiller det som en betingelse, at man har sine andre produkter hos dem. Til gengæld bliver præmien på bilen overkommelig.
Håber i finder en fornuftig løsning.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 03-03-08 06:48

Jeg er enig i, at en brugt bil er det fornuftigste. Både for at få mere plads og for at få mere sikkerhedsudstyr.
Efter de første 2-3 år er afskrivningen tillige noget mere fornuftig og kan godt retfærdiggøre en højere forsikringsudgift.
Jeg vil ikke starte et bilmærke-mundhuggeri, som er set så ofte. Hvis du vil se et af dem kan du sagtens finde dem i tidligere spørgsmål, blot råde dig til at søge efter et annerkendt mærke og, måske vigtigst af alt, en velplejet og serviceret bil.

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 04-03-08 10:22

Det er den 4.3.2008 kl. ca.9.25.

Tak for de modtagne svar. Det er ren "Gylle". Der er faktisk ikke et ord, som jeg ikke selv har skrevet i mit spørgsmål.

Til "dr_dem": Suzuki" sælger nye nye biler med billig forsikring, men kun det første år. Derefter er det fuld pris.

Til "refi": At så godt som alle bilmærker sælger med "billige" forsikringer, er noget vrøvl. Det gælder ikke Ford, Opel, Citroen, Seat og mange flere!

Til "stilkene": Skoda har forsikringsordning med Topdanmark og Codan, men det er meget dyre forsikringer for 1. gangs købende.

Til "Contina01" og "alimak" og "Schultz": Forsikring i 3 år for en brugt bil vil for dem andrage 25-35.000 kr. Den brugte bil taber også i værdi på de 3 år - og ikke mindst er vedligeholdelsesomkostningerne normalt store. En større brugt bil vil desuden betyde øget udgift til brændstof højere bilafgift.

Men bemærk venligst, at ikke en af jer har besvaret mit spørgsmål angående barnevogn, som er det - måske mest - centrale i spørgsmålet.

Flere pølser blev der vist ikke af det skind.

venligst carl-arne

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-03-08 10:36

VW Golf eller Polo. Seat. Skoda. Ford Fiesta. Kia Rio. Opel Corsa.
Så har du fået et par bud.

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 04-03-08 13:50

Kære "cortina01".

"Så har jeg fået et par bud" - må jeg spørge på hvad?? Hvad I mit spørgsmål, har du hermed besvaret??

carl-arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:04

Du finder INGEN nye biler med de krav til den pris....

Køb en trailer....

Citat
Det gælder ikke Ford, Opel, Citroen, Seat og mange flere!

JO

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-08 15:14

Ang. barnevogn, så er der jo også løsningen med stativ på trækkrogen.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 04-03-08 23:24

Fiat Uno, Mitsubishi Colt, Kia Picanto/Rio, Chevrolet Matiz/Kalos.
+ plads til en barnevogn + ny + billig forsikring
Det er ikke muligt for under 150.000 er jeg desværre nød til at fortælle dig.
Jeg er selv bilforhandler og hvis der fandtes sådan en bil ville jeg forhandle dem.
Du åbner selv i spørgsmålet muligheden for en brugt, hvorfor jeg og andre venligt henviser til at kravene på nær forsikringsbetingelserne er opfyldt ved køb af brugt bil. Service omkostningerne er efter min erfaring ikke bemærkelsesvis højere på 3 år gamle biler end på nye, så længe km-tallet er under 150.000.
Jeg fornemmer du søger argumenter for dit råd til dem om køb af ny bil og ikke et reelt råd du kan give videre til din datter og svigersøn. Det kan du ikke forvente vi skal.
Mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 08-03-08 17:18

Hermed som lovet de 300 point

carl-arne

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-08 17:48

Bukker og takker, - jeg har ikke nogen af delene.