/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista Ultimate/Remote Desktop
Fra : bimbobo2
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 02-03-08 09:04

Hi,
in vores nye PC med Vista Ultimate har jeg det problem, at jeg ikke kan skabe en remote forbindelse
til min kones arbejde. Det kan vi i vores PC med XP Pro.

Jeg får den besked, at hun ikke er "allowed" to foorbinde på grund at "terminal Service" policy.

Vi har ikke en logon in Vista, det vil sige at vi har en fælles konto, hvor vi ikke engang skal indtaste passoword.

Denne konto er "administrator" på Vista pc, så vi kan gøre alt.

Jeg googlet i timer, men alt det jeg forsøgte har ikke virket.

Det er e ganske almindelig remote desktop til en server og bagefter til hendes PC på arbejde, hvor hun skal indstaste username and password.

Er der en workaround, eller kan man ikke deaktivere denne "ekstra" kontrol policy?

Mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 09:06

Jeg går ud fra at der er oprettet tilladelse til at gå på WPN på hendes ardejdsplads

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 02-03-08 09:24

Ja, fordi vi stadig kan uden problem log på med XP i vores bærbare.
Jeg er selv IT supporter.... med det her har slået min selvtillid i bund.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 09:56

Nu kan jeg ikke lige se hvad indstillingerne er for mine pcer. Min bærbare med Vista står på jobbet og de pcer jeg pt har herhjemme er alle med XP. Pro. Jeg skal lige tjekke indstillinger i morgen, om ikke andet så skal jeg få min "it-nørd" på jobbet til at vise mig forskellen. Men det kan jo ikke blive før imorgen.

Lige nu er jeg helt blank

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 02-03-08 10:03

Davs!

Jeg har selv kæmpet med det problem i et par timer.

Løsningen findes i Remote Desktop klienten på din Vista maskine.
Du skal ind i INDSTILLINGER, og AVANCERET.

Godkendelsesindstillinger skal stå til:
"Opret forbindelse, selv hvis godkendelse mislykkes".

/ MJ

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-08 12:03

Stort set alt somdu vil lave eller ændre på en Vista, skal højre klikke på køre som administrator, selv manuelle opdateringer så prøv det her også

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 02-03-08 13:23

Tak for alle svar, men alt det I har skrevet har jeg selv forsøgt uden held..
Den siger at "min kone" ikke er medlem af "terminal service group", og ikke har ret til at oprette en remote desktop forbindelse.
Jeg har googlet og læst, at jeg kunne tilføje hende men får samme problem.

Der mangler et eller andet, jeg ikke kan overskue.
Mvh
Carlo

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 02-03-08 16:11

@fijala
tak for det.. jeg vil prøve selv på arbejde.
Jer er selv IT mand.. vi har nogen Vista eksperter, men du må gerne hjælpe alligevel.. tak

Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-03-08 20:11

Er der ikke noget nyt? Jeg kunne ikke finde en løsning indtil videre.
Mvh

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 20-03-08 14:06

Løst ved at pille lidt mere på processer i adminisrtationsindstillinger