/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Bivirkninger fra vaccination
Fra : majsepige
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 01-03-08 15:08

Den hest jeg rider på, er lige blevet vaccinteret, og har fået nogle " bugler " / bumser på maven,,,, vi har snakket om at det kan være fordi at han er allergisk over for vaccinen, han skal helt sikkert tjekkes af dyrelægen igen, men vil lige høre om i har oplevet det samme eller noget lign....

han fik vaccinen igen ca kl. 12, og jeg var der kl. 3 og der var de kommet.....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-08 15:54

Iflg. kan det sagtens være en bivirkning af vacc.

Citat
Bivirkninger
   Lokal hævelse på injektionsstedet kan forekomme. Febril reaktion med forstyrret almenbefindende ses i sjældne tilfælde.
   [B]Hypersensitive reaktioner[/B] kan lejlighedsvis opstå efter vaccination med alle vacciner.

herfra http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-18259/Equilis+Tetanus-Vaccine+Vet.,+injektionsv%C3%A6ske,+suspension.doc

(hypersensitive reaktioner, kan bl.a. være en slags nældefeber)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-03-08 15:56

Så, det vil være yders fornuftigt at tale med dyrlægen inden næste vacc. måske dosis kan nedsættes??

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 01-03-08 16:05

den blev stukket på halsen og fik knopperne på maven.... så det tyder ikke på at det er det....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-03-08 16:47

Jooo, det gør det da.

Hvis det er noget i selve vaccinen, så kan den få nældefeber hvor som helst.. og ikke nødvendigvis kun lige hvor stikket har været

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 01-03-08 22:32

Ok, så forstod jeg nok forkert, jeg læste det som om at det kun kom der hvor der blev stikket... prøver at nævne det for ejeren, så kan de nævne det for dyrelægen....

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 12-03-08 18:42

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Capable

Dato : 11-11-08 17:34

En gammel hest på 21 år jeg har reddet på har også fået en bål på brystet, og det siges det er pga. forkert vaccine, men han var den ENESTE ud af 27 heste der fik det.